Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13157
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLomotko, D. V.-
dc.contributor.authorArsenenko, D. V.-
dc.contributor.authorNosko, N. A.-
dc.contributor.authorKovalova, O. V.-
dc.contributor.authorЛомотько, Денис Вікторович-
dc.contributor.authorАрсененко, Данила Володимирович-
dc.contributor.authorНоско, Наталя Андріївна-
dc.contributor.authorКовальова, Олена Василівна-
dc.date.accessioned2023-01-03T11:29:27Z-
dc.date.available2023-01-03T11:29:27Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationLomotko D. V. Formalization of rolling stock distribution processes by using dynamic model / D. V. Lomotko, D. V. Arsenenko, N. A. Nosko, O. V. Kovalova // Наука та прогрес транспорту. - 2018. - № 6. - С. 143-154.uk_UA
dc.identifier.issn2307–3489 (print); 2307–6666 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13157-
dc.description.abstractEN: The scientific article formalized process improving the efficiency of rolling stock distribution in railways for loading goods by introducing concentration of loading at the terminal by using a dynamic model. Methodology. According to the experience, the distribution of rolling stock by the infrastructure operator is a complex process. The questions on transport expeditionary service, working technologies of separate subjects of railway industry and the question of forming organization principles of running carriages with different patterns of ownership are considered. The system of rolling stock distribution based on logistical control principles on railways should meet the next methodological criteria: reduction of empty run and waiting time under one freight operation, forming the correct informative area for all participants of the transportation, arranging conditions for rapid and maximally profitable decision-making as for the further movement of the rolling stock.uk_UA
dc.description.abstractUA: Стаття спрямована на формалізацію процесу підвищення ефективності розподілу рухомого складу на залізницях під завантаження шляхом концентрації навантажувальних робіт на терміналах за допомогою динамічної моделі. Методика. Як показує досвід, для оператора інфраструктури розподіл рухомого складу є складним процесом. У роботі проаналізовано транспортно-експедиційне обслуговування, технологію роботи окремих суб’єктів залізничної галузі й формування організаційних принципів керування вагонами підприємств різних форм власності. Установлено, що система розподілу рухомого складу, заснована на принципах логістичного контролю на шляху прямування, повинна відповідати наступним методологічним принципів керування вагонами підприємств різних форм власності.-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherДніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазарянаuk_UA
dc.subjectlogistics technologyuk_UA
dc.subjectrolling stockuk_UA
dc.subjectrailway transportuk_UA
dc.subjectmanagement of railwayuk_UA
dc.subjectdynamic model of resource distributionuk_UA
dc.subjectлогістична технологіяuk_UA
dc.subjectрухомий складuk_UA
dc.subjectзалізничний транспортuk_UA
dc.subjectуправління залізницеюuk_UA
dc.subjectдинамічна модель розподілу ресурсівuk_UA
dc.titleFormalization of rolling stock distribution processes by using dynamic modeluk_UA
dc.title.alternativeФормалізація процесу розподілу рухомого складу з використанням динамічної моделіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lomotko.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.