Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13370
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБуряковський, Сергій Геннадійович-
dc.contributor.authorМаслій, Артем Сергійович-
dc.contributor.authorПанченко, Владислав Вадимович-
dc.contributor.authorПомазан, Данило Павлович-
dc.contributor.authorДеніс, Ігор Валерійович-
dc.contributor.authorBuriakovskyi, S. G.-
dc.contributor.authorMaslii, A. S.-
dc.contributor.authorPanchenko, V. V.-
dc.contributor.authorPomazan, D. P.-
dc.contributor.authorDenis, I. V.-
dc.date.accessioned2023-01-17T08:09:03Z-
dc.date.available2023-01-17T08:09:03Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationБуряковький С. Г. Дослідження режимів роботи тепловоза ЧМЕ3 на імітаційній моделі / С. Г. Буряковький, А. С. Маслій, В. В. Панченко, Д. П. Помазан, І. В. Деніс // Електротехніка і електромеханіка. - 2018. - № 2. - С. 59-62.uk_UA
dc.identifier.issn2074-272X-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13370-
dc.description.abstractUA: Розроблено імітаційну модель тепловоза ЧМЕ3, шо складається з дизеля з регулятором кількості обертів колінчастого валу, тягового генератора постійного струму незалежного збудження та тягового електричного приводу. Проведене тестування роботи імітаційної моделі на профілі ділянки шляху Харків - Мерефа, при цьому основними обмеженнями є час руху, який для даного перегону не повинен перевищувати 45 хв., а також максимальна допустима швидкість, яка для вантажних потягів складає 80км/год. Отримана тривимірна поверхня, що показує залежність витрат палива локомотива від режиму ведення потяга машиністом при виконанні однакової роботи, тобто однакового часу руху по перегону.uk_UA
dc.description.abstractEN: Fuel consumption by diesel locomotive during operation depends significantly on many factors, among which the main is the mode of driving a train. Purpose. Research on the mathematical model of the modes of driving a train on the site of Kharkiv-Merefa with the purpose of the main oscillograms of the operation of the locomotive on the site. Methodology. A mathematical model of the operation of the main units of the locomotive CHME3 in the Matlab environment was developed. The model of the diesel engine is based on the calculated indicator diagram of its operation, which is approximated by a continuous dependence. The control panel operates on a system of conditions, the purpose of which is to maintain the set speed. Results. In the course of the simulation, statistical data were obtained on the fuel consumption of the diesel locomotive when it operated on a section with a train of constant mass. Based on the data obtained, a three-dimensional surface is constructed showing the dependence of the fuel consumption on the time of the site's exploration and the maximum speed on the site. Practical value. The dependence obtained can be used to optimize the driving behavior of trains along a section. The apparent dependence of fuel consumption on the driver's behavior is the basis for the further development of automatic locomotive speed control systems.-
dc.publisherНаціональний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"uk_UA
dc.subjectтепловозuk_UA
dc.subjectімітаційна модельuk_UA
dc.subjectдизельuk_UA
dc.subjectтяговий електроприводuk_UA
dc.subjectпрофіль шляхуuk_UA
dc.subjectвитрати паливаuk_UA
dc.subjectрежим ведення поїздаuk_UA
dc.subjectdiesel locomotiveuk_UA
dc.subjectimitation modeluk_UA
dc.subjectdiesel engineuk_UA
dc.subjecttraction electric driveuk_UA
dc.subjectroad profileuk_UA
dc.subjectfuel consumptionuk_UA
dc.subjecttrain modeuk_UA
dc.titleДослідження режимів роботи тепловоза ЧМЕ3 на імітаційній моделіuk_UA
dc.title.alternativeThe research of the operation modes of the diesel locomotive CHME3 on the imitation modeluk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Buriakovskyi.pdf398.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.