Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13573
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVoronin, Sergey-
dc.contributor.authorHrunyk, Ivan-
dc.contributor.authorStefanov, Volodymyr-
dc.contributor.authorVolkov, Oleksandr-
dc.contributor.authorOnopreychuk, Dmytro-
dc.date.accessioned2023-02-07T06:05:30Z-
dc.date.available2023-02-07T06:05:30Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationVoronin S. Research into frictional interaction between the magnetized rolling elements / S. Voronin, I. Hrunyk, V. Stefanov, A. Volkov, D. Onopreychuk // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. - 2017. - Vol. 5, № 7(89). - P. 11-16.uk_UA
dc.identifier.issn1729-3774(print), 1729-4061(online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13573-
dc.description.abstractEN: Results are presented of theoretical and experimental studies into effect of external magnetic field on the changes in adhesion parameters in a contact between magnetized steel rolling elements when they brought to each other to the level of atomic roughness. In theoretical studies, we calculated the interaction energy, adhesion force, friction and adhesion coefficient between magnetized steel rolling elements. The calculations are based on the general law of interaction between systems of charged particles, described by the Lennard-Jones potential, which takes into account both repulsion forces and attraction forces of these particles. A mathematical model was proposed for the calculation of force and coefficient of adhesion between steel rolling elements, taking into account magnetostrictive phenomena in the surface layers of a metal when magnetized by a constant magnetic field. The calculation of force and coefficient of adhesion was performed on the example of interaction between a wheel of a locomotive and a rail; the proposed model, however, could be applied to other elements of rolling friction.uk_UA
dc.description.abstractUA: Наведені результати теоретичних та експериментальних досліджень впливу зовнішнього магнітного поля на зміну параметрів зчеплення в контакті намагнічених сталевих тіл кочення. В теоретичних дослідженнях запропонована математична модель розрахунку енергії взаємодії, сили адгезії, тертя і коефіцієнта зчеплення між такими тілами. Приведена методика і результати експериментальних досліджень впливу зовнішнього магнітного поля на коефіцієнт зчеплення у фрикційній моделі контакту «колесо залізничного локомотива – рейка».-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherТехнологічний центрuk_UA
dc.relation.ispartofseriesApplied mechanics;-
dc.subjectfriction forceuk_UA
dc.subjectadhesion coefficientuk_UA
dc.subjectexternal magnetic fielduk_UA
dc.subjectrolling elementsuk_UA
dc.subjectmagnetostrictionuk_UA
dc.subjectсила тертя-
dc.subjectкоефіцієнт зчеплення-
dc.subjectзовнішнє магнітне поле-
dc.subjectтіла кочення-
dc.subjectмагнітострикція-
dc.titleResearch into frictional interaction between the magnetized rolling elementsuk_UA
dc.title.alternativeДослідження фрикційної взаємодії намагнічених тіл кочення-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voronin.pdf787.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.