Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13655
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКаличева, Наталія Євгеніївна-
dc.contributor.authorОстроверх, Ганна Євгенівна-
dc.contributor.authorОрехов, М.В.-
dc.contributor.authorKalicheva, Natalia-
dc.contributor.authorOstroverkh, Hanna-
dc.contributor.authorOrehov, Maksim-
dc.date.accessioned2023-02-10T07:37:31Z-
dc.date.available2023-02-10T07:37:31Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКаличева Н. Є. Формування конкурентних переваг українських підприємств в умовах економічної кризи спричиненої воєнним часом / Н.Є. Каличева, Г.Є. Островерх, М.В. Орехов // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2022. – № 78-79. – С. 77-86.uk_UA
dc.identifier.issn2075 - 4892-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13655-
dc.description.abstractUA: Конкурентна перевага є мінливою, її важко отримати і ще важче підтримувати та зміцнювати за допомогою споживачів, які через свою індивідуальну поляризацію вибору підтверджують визнання результатів діяльності та присуджують конкурентні переваги, обумовлюючи таким чином конкурентний рейтинг компаній, присутніх на ринку. Аналіз показав, що підприємства не приділяють достатньої уваги оцінці своїх конкурентних переваг. В статті запропоновано основні типи компромісів для створення конкурентних стратегій для українських підприємств. Крім того, на підставі проведеного дослідження, вище керівництво зможе обирати оптимальну стратегію поведінки в конкурентному середовищі. Ці пропозиції стануть корисними для топ-менеджерів і дирекції фірм для формування конкурентних переваг, що є одним із вирішальних чинників успішного розвитку підприємства у сучасних умовах.uk_UA
dc.description.abstractEN: Competitive advantage is variable, difficult to obtain and even more difficult to maintain and strengthen with the help of consumers who, through their individual polarization of choice, confirm recognition of performance results and award competitive advantages, thus determining the competitive rating of companies present in the market. The analysis showed that enterprises do not pay enough attention to the assessment of their competitive advantages. The article proposes the main types of compromises for creating competitive strategies for Ukrainian enterprises. In addition, on the basis of the conducted research, the top management will be able to choose the optimal strategy of behavior in a competitive environment. These proposals will be useful for top managers and management of companies for the formation of competitive advantages, which is one of the decisive factors for the successful development of the enterprise in modern conditions. To determine competitive advantages, enterprises need to pay attention to the following factors: monitor market/industry statistics, monitor internal indicators that indicate three types of economic cost pressures, study and analyze how location affects. Factors affecting competitiveness also vary by geography and industry. Areas that rely on manufacturing from other regions may be more vulnerable to energy and food inflation.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectсектор економікиuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectконкурентні перевагиuk_UA
dc.subjectбізнес-середовищеuk_UA
dc.subjectконкуренціяuk_UA
dc.subjectкризаuk_UA
dc.subjectнестабільністьuk_UA
dc.subjecteconomic sectoruk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectcompetitive advantagesuk_UA
dc.subjectbusiness environmentuk_UA
dc.subjectcompetitionuk_UA
dc.subjectcrisisuk_UA
dc.subjectinstabilityuk_UA
dc.titleФормування конкурентних переваг українських підприємств в умовах економічної кризи спричиненої воєнним часомuk_UA
dc.title.alternativeFormation of competitive advantages of Ukrainian enterprises in the conditions of economic crisis caused by wartimeuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 78-79

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalicheva.pdf5.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.