Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14218
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКуценко, Максим Юрійович-
dc.date.accessioned2023-03-27T07:35:03Z-
dc.date.available2023-03-27T07:35:03Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationКуценко М. Ю. Дослідження залежності потрібної потужності паркової гальмової позиції від зміни уклону стрілочної зони / М. Ю. Куценко // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2013. - Т. 2, № 3 (62). - С. 22-25.uk_UA
dc.identifier.issn1729-3774 (print); 1729-4061 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14218-
dc.description.abstractUA: У статті досліджується залежність потрібної потужності паркової гальмової позиції сортувальних гірок від зміни уклону стрілочної зони. Результати досліджень дозволяють потрібну потужність гальмових позицій спускної частини прийняти у якості критерію комплексної оптимізації конструктивних параметрів сортувальної гірки.uk_UA
dc.description.abstractEN: In the highly competitive market of transport services, there is a need to find new ways to improve the power efficiency of sorting process. The analysis of the current methods of technical and economic comparison of design options and the hardware rigging of sorting devices showed that the cost of car retarders makes up the largest portion of operating costs, which accompany the sorting process. The article studies the extent to which the profile of a sorting yard influences on the required power of brake positions. It was found that in contrast to the required power of brake positions of the drain part, the required power of the park brake position additionally depends on the slope of the switch zone. The results of the studies show that the dependence is very low and it varies between 1.9 - 5.8%.-
dc.publisherТехнологічний центрuk_UA
dc.relation.ispartofseriesControl systems;-
dc.subjectпотужність гальмових позиційuk_UA
dc.subjectуклон стрілочної зониuk_UA
dc.subjectкомплексна оптимізація конструктивних параметрівuk_UA
dc.subjectpower of brake positions-
dc.subjectslope of the switch zone-
dc.subjectcomplex optimization of design parameters-
dc.titleДослідження залежності потрібної потужності паркової гальмової позиції від зміни уклону стрілочної зониuk_UA
dc.title.alternativeResearch needs based power brake park position of changes evade turnout zone-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Куценко.pdf358.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.