Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14829
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBondarenko, V.V. -
dc.contributor.authorSkurikhin, D. I.-
dc.contributor.authorVizniak, R. I.-
dc.contributor.authorRavlyuk, V.H.-
dc.contributor.authorSkurikhin, V. I.-
dc.contributor.authorБондаренко, В’ячеслав Володимирович-
dc.contributor.authorСкуріхін, Дмитро Ігоревич-
dc.contributor.authorВізняк, Руслан Іванович-
dc.contributor.authorРавлюк, Василь Григорович-
dc.contributor.authorСкуріхін, Владислав Ігорович-
dc.date.accessioned2023-05-02T13:21:42Z-
dc.date.available2023-05-02T13:21:42Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationBondarenko V. V. Experimental study of the method and device for wheel-sets acoustic monitoring of railway cars in motion / V. V. Bondarenko, D. I. Skurikhin, R. I. Vizniak, V. H. Ravlyuk, V. I. Skurikhin // Науковий вісник Національного гірничого університету. - 2019. - № 4. - С. 30-36.uk_UA
dc.identifier.issn2071-2227 (print); 2223-2362 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14829-
dc.description.abstractEN: Improving the technology of maintenance of wheel-sets of passenger cars using the on-board monitoring system and the acoustic monitoring method. Methodology. Field studies of the acoustic monitoring method were conducted in accordance with the requirements of the current standards using a professional sound recorder. The initial data were analyzed using the licensed software, acoustic signal envelopes were computed using the Hilbert transform, and the values of the peak factor of the acoustic signal from the interaction of the wheel and the rail in the frequency bands were calculated. The methods for detection of damages of wheel-sets in the railways of different countries were analyzed and an alternative approach to monitoring the technical condition of wheel-sets in motion of cars was proposed. Field investigations of the acoustic monitoring method were conducted, the obtained data were processed and analyzed, informative diagnostic signs were defined. The results of the study were used for programming and configuring the acoustic monitoring device for wheel-sets.uk_UA
dc.description.abstractUA: Проведено аналіз методів виявлення пошкоджень колісних пар на залізницях світу й запропоновано альтернативний підхід до моніторингу технічного стану колісних пар під час руху вагона. Проведені польові дослідження методу акустичного контролю, обробка та аналіз отриманих даних, виявлені інформативні діагностичні ознаки. Результати дослідження застосовані для програмування й налаштування пристрою акустичного контролю колісних пар.-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherНаціональний гірничий університетuk_UA
dc.subjectrailway transportuk_UA
dc.subjectcarsuk_UA
dc.subjectwheel-setsuk_UA
dc.subjectmonitoring of technical conditionuk_UA
dc.subjectacoustic control methoduk_UA
dc.subjectfield studiesuk_UA
dc.subjectspectrogramuk_UA
dc.subjectpeak factoruk_UA
dc.subjectзалізничний транспортuk_UA
dc.subjectвагониuk_UA
dc.subjectколісні париuk_UA
dc.subjectмоніторинг технічного стануuk_UA
dc.subjectметод акустичного контролюuk_UA
dc.subjectпольові дослідженняuk_UA
dc.subjectспектрограмаuk_UA
dc.subjectпік-факторuk_UA
dc.titleExperimental study of the method and device for wheel-sets acoustic monitoring of railway cars in motionuk_UA
dc.title.alternativeЕкспериментальне дослідження методу та пристрою акустичного контролю колісних пар під час руху вагонаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
 Bondarenko.pdf370.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.