Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15095
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLovskaya, Alyona-
dc.contributor.authorRybin, Andrey-
dc.date.accessioned2023-05-17T13:15:55Z-
dc.date.available2023-05-17T13:15:55Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationLovskaya, A. The study of dynamic load on a wagon-platform at a shunting collision / A. Lovskaya, A. Rybin // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. - 2016. - Vol. 3, № 7(81). - Р. 4-8.uk_UA
dc.identifier.issn1729-3774 (print); 1729-4061 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15095-
dc.description.abstractEN: In order to increase the volume of cargo transportation through international transport corridors that pass through Ukraine, container transportation has been developed. To ensure the safety of a wagon-platform with containers placed on it, the research of dynamic loads acting on them at shunting collision has been conducted in real operating conditions. The research results led to the conclusion that the largest values of acceleration acting on the wagon-platform with containers placed on it during a shunting collision occur in the presence of gaps between the fitting stops and fittings and amount, respectively, about 90 m/s² and 110 m/s². The approbation of obtained acceleration values was performed by computer simulation of the dynamics of a wagon platform with containers placed on it under the action of the longitudinal impact force of 3.5 MN on the back gauge of automatic coupling. Verification of the model was tested by the Fischer criterion. This revealed that the hypothesis of the adequacy of the model was not disputed. Conducted research will improve operational safety of the wagons in the combined transportation, and will motivate design of wagons of the new generation for use in combined international traffic.uk_UA
dc.description.abstractUA: Наведені результати моделювання динамічної навантаженності вагона – платформи з контейнерами, розміщеними на ньому при маневровому співударянні. Отримано величини прискорень, які діють на вагон – платформу та контейнери при відсутності переміщень фітингів відносно фітингових упорів, а також при їх можливих переміщеннях. Проведені дослідження сприятимуть створенню вагонів – платформ нового покоління з підвищеними техніко – економічними показниками.-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherТехнологічний центрuk_UA
dc.relation.ispartofseriesApplied mechanics;-
dc.subjectwagon-platformuk_UA
dc.subjectbearing structureuk_UA
dc.subjectcontaineruk_UA
dc.subjectdynamicsuk_UA
dc.subjectsimulationuk_UA
dc.subjectshunting collisionuk_UA
dc.subjectconstruction loaduk_UA
dc.subjectaccelerationuk_UA
dc.subjectcombined transportationuk_UA
dc.subjectвагон – платформа-
dc.subjectнесуча конструкція-
dc.subjectконтейнер-
dc.subjectдинаміка-
dc.subjectмоделювання-
dc.subjectманеврове співударяння-
dc.subjectнавантаження конструкції-
dc.subjectприскорення-
dc.subjectкомбіновані перевезення-
dc.titleThe study of dynamic load on a wagon-platform at a shunting collisionuk_UA
dc.title.alternativeДослідження динамічної навантаженності вагона – платформи при маневровому співударянні-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lovskaya.pdf959.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.