Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15142
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.author Ravlyuk, V. H.-
dc.contributor.author Mykhalkiv, S.V.-
dc.contributor.authorRybin, A.V. -
dc.contributor.authorDerevianchuk, Ya.V.-
dc.contributor.authorPlakhtii, O.A. -
dc.contributor.authorРавлюк, Василь Григорович-
dc.contributor.authorМихалків, Сергій Васильович-
dc.contributor.authorРибін, Андрій Вікторович-
dc.contributor.authorДерев’янчук, Ярослав Володимирович-
dc.contributor.authorПлахтій, Олександр Андрійович-
dc.date.accessioned2023-05-20T11:05:53Z-
dc.date.available2023-05-20T11:05:53Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationRavlyuk V. H. Forecasting of wear of pads of modernized brake system devices of bogies of freight cars using ARIMA models / V. H. Ravlyuk, S. V. Mykhalkiv, A. V. Rybin, Ya. V. Derevianchuk, O. A. Plakhtii // Науковий вісник Національного гірничого університету. - 2020. - № 6. - С. 48-54.uk_UA
dc.identifier.issn2071-2227 (print); 2223-2362 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15142-
dc.description.abstractEN: The purpose is to create discrete stochastic ARIMA models for forecasting the remaining life of pads of modernized brake rigging (BR) devices of bogies of industrial railway cars. Accounting of statistical data on the wear of pads of typical and modernized BR devices obtained in the relevant studies. On the basis of analytical designs of BR, changes in the junction of the vertical lever with the spacer are proposed. Akaike and Bayesian information criteria are used for selecting the optimal integrated autoregression and moving average model within the Box-Jenkins methodology for forecasting the remaining mileage of pads.uk_UA
dc.description.abstractUA: Мета полягає в побудові дискретних стохастичних ARIMA моделей для прогнозування залишкового ресурсу колодок модернізованих пристроїв гальмово-важільної передачі (ГВП) візків вантажних вагонів промислового транспорту. Облік статистичних даних зі зносу колодок типових і модернізованих пристроїв ГВП на відповідних обстеженнях. Аналітичні розрахунки ГВП, за результатами яких запропоновані зміни у вузлі з’єднання вертикального важеля з розпіркою. Інформаційний критерій Акайкі й Байєса для вибору оптимальної інтегрованої моделі авторегресії та ковзного середнього у межах методології Бокса-Дженкінса для прогнозування залишкового ресурсу колодок.-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherНаціональний гірничий університетuk_UA
dc.subjectARIMA modeluk_UA
dc.subjectfreight caruk_UA
dc.subjectwearuk_UA
dc.subjectforecastinguk_UA
dc.subjectbrake paduk_UA
dc.subjectbrake rigginguk_UA
dc.subjectАRІМА модельuk_UA
dc.subjectвантажний вагонuk_UA
dc.subjectгальмова важільна передачаuk_UA
dc.subjectгальмова колодкаuk_UA
dc.subjectзносuk_UA
dc.subjectпрогнозуванняuk_UA
dc.titleForecasting of wear of pads of modernized brake system devices of bogies of freight cars using ARIMA modelsuk_UA
dc.title.alternativeПрогнозування зносу колодок модернізованих пристроїв гальмових систем візків вантажних вагонів ARIMA моделямиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
 Ravlyuk.pdf621.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.