Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1690
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПолякова, Олена Миколаївна-
dc.contributor.authorЗеленська, А. В.-
dc.contributor.authorПолякова, Е. Н.-
dc.contributor.authorЗеленская, А. В.-
dc.contributor.authorPolyakova, E. N.-
dc.contributor.authorZelenskaya, A. V.-
dc.date.accessioned2020-02-14T09:46:48Z-
dc.date.available2020-02-14T09:46:48Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationПолякова О. М. Стан, проблеми та перспективи розвитку вагонобудівних підприємств / О. М. Полякова, А. В. Зеленська // Вісник економіки транспорту та промисловості. - 2018. - № 64. - С. 68-74.uk_UA
dc.identifier.issn2075-4892-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1690-
dc.description.abstractUA: В статті досліджено сучасний стан вагонобудівної галузі, розглянуті основні проблеми та перспективи розвитку вагонобудівних підприємств і передумови їх виникнення. Відзначено, що стратегічним напрямом розвитку підприємств вагонобудівної галузі є організаційно-технологічна співпраця між галузями, підприємствами та організаціями на основі об’єднання їх економічних інтересів. EN: In the article the modern situation of the carriage-building industry is examined, the main problems and prospects of development of the carriage-building enterprises and the background of their occurrence are considered. Before the carriage-building enterprises of Ukraine is acutely the question of insufficient state financing, а problem of obsolete main production assets and the necessity of distributing products both in the national market and the search for new markets. The key problems of car-building enterprises are high tax rates; increase of tariffs for rail transportation; conducting military operations in the east of Ukraine; loss of the main consumer of domestic car-building products - Russia; low demand for products from private enterprises; limited market; lack of access to the international market; high cost and, as a consequence, the high price of products. Falling volumes of production compels carriage manufacturers to apply anti-crisis measures. The first group of activities relates to cost reduction and is to optimize the staff, reduce the working week and restructure debt. The second group is related to the search for alternative sources of income.uk_UA
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectвагонобудівна галузьuk_UA
dc.subjectвагонобудівні підприємстваuk_UA
dc.subjectзалізничний транспортuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectрозвитокuk_UA
dc.subjectвагоностроительного отрасльuk_UA
dc.subjectвагоностроительные предприятияuk_UA
dc.subjectжелезнодорожный транспортuk_UA
dc.subjectконкурентоспособностьuk_UA
dc.subjectразвитиеuk_UA
dc.subjectcarriage-building industryuk_UA
dc.subjectcar manufacturing enterprisesuk_UA
dc.subjectrailway transportuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectdevelopmentuk_UA
dc.titleСтан, проблеми та перспективи розвитку вагонобудівних підприємствuk_UA
dc.title.alternativeСостояние, проблемы и перспективы развития вагоностроительных предприятийuk_UA
dc.title.alternativeSituation, problems and prospects of development of carriage-building enterprisesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 64

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Polyakova.pdf380.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.