Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1694
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШраменко, Олена Вікторівна-
dc.contributor.authorОгринчук, О. С.-
dc.contributor.authorОнищенко, О. Є.-
dc.contributor.authorШраменко, Е. В.-
dc.contributor.authorОгринчук, Е. С.-
dc.contributor.authorОнищенко, О. Е.-
dc.contributor.authorShramenko, E. V.-
dc.contributor.authorOgrinchuk, E. S.-
dc.contributor.authorOnishchenko, О. Е.-
dc.date.accessioned2020-02-14T11:40:00Z-
dc.date.available2020-02-14T11:40:00Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationШраменко О. В. Розвиток споживчої кооперації в сучасних умовах / О. В. Шраменко, О. С. Огринчук, О. Є. Онищенко // Вісник економіки транспорту та промисловості. - 2018. - № 64. - С. 102-108.uk_UA
dc.identifier.issn2075-4892-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1694-
dc.description.abstractUA: В статті досліджено сучасний стан споживчої кооперації, а також виділено основні проблеми на шляху її розвитку. Відмічено, що найсильнішими конкурентними перевагами системи споживчої кооперації є широкі можливості диверсифікації і інтеграції її діяльності. В сучасних умовах перспективним напрямком розвитку підприємств споживчої кооперації є їх зовнішня інтеграція між собою та з іншими підприємствами по горизонталі та вертикалі на основі об’єднання їх економічних інтересів. Зауважено, що державна підтримка є обов’язковою умовою забезпечення їхнього ефективного розвитку та досягнення ними синергетичного ефекту. EN: This paper examines the investigation of the contemporary state of consumer cooperation and accentuates the main problems of its development. The authors note that uniqueness of the cooperation involves association of social mission with financing and operating activities. Powerful capabilities of diversification and integration of its activities are the most powerful competitive advantages of the consumer cooperation system. External integration on the vertical and horizontal levels is a prospective line of development of the consumer cooperation companies in the present context. Herewith, cooperative organizations gain indirect access to promotional financial resources, and profit organizations get possibility to use the material and technical basis, technology and human resources capacity of consumer societies. Like in any other integration, there is a number of risks in the association of the consumer cooperation companies. They mainly arise from the increase of management and transaction costs. However, advantages of such strategic partnership are more significant at both the federal and economic entities levels.uk_UA
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectспоживча коопераціяuk_UA
dc.subjectспоживчі товаристваuk_UA
dc.subjectінтеграціяuk_UA
dc.subjectконкурентні перевагиuk_UA
dc.subjectрозвитокuk_UA
dc.subjectпотребительская кооперацияuk_UA
dc.subjectпотребительские обществаuk_UA
dc.subjectинтеграцияuk_UA
dc.subjectконкурентные преимуществаuk_UA
dc.subjectразвитиеuk_UA
dc.subjectconsumer cooperationuk_UA
dc.subjectconsumer societiesuk_UA
dc.subjectintegrationuk_UA
dc.subjectcompetitive advantagesuk_UA
dc.subjectdevelopmentuk_UA
dc.titleРозвиток споживчої кооперації в сучасних умовахuk_UA
dc.title.alternativeРазвитие потребительской кооперации в современных условияхuk_UA
dc.title.alternativeThe development of consumer cooperation in the current contextuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 64

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shramenko.pdf375.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.