Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17347
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКотенко, Анатолій Миколайович-
dc.contributor.authorСвітлична, Аліна Володимирівна-
dc.contributor.authorШилаєв, Павло Сергійович-
dc.contributor.authorПупена, С. І.-
dc.date.accessioned2023-10-03T17:00:58Z-
dc.date.available2023-10-03T17:00:58Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationКотенко А. М. Перспективи розвитку комбінованих перевезень / А. М. Котенко, А. В. Світлична, П. С. Шилаєв, С. І. Пупена // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2013. - Т. 1, № 3(61). - С. 56-61.uk_UA
dc.identifier.issn1729-3774 (print); 1729-4061 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17347-
dc.description.abstractUA: У статті представлені контрейлерні маршрути в прямому та міжнародному сполученні; технологія, розроблена в УкрДАЗТ, яка враховує технічні вимоги та обмеження для використання її на контрейлерних терміналах. Розглянуто особливості терміналів з довжиною вантажного фронту 1050м і 525м. Визначений економічний ефект при впровадженні оптимального варіанту.uk_UA
dc.description.abstractEN: This article is devoted to the creation of international piggyback’s routes that provide effective communication between Asia and Europe trough Ukraine and integrate regional centers of production and consumption in different countries. Technology of exploitation in “the space 1520 mm and 1435 mm” has been designed which takes into account the technical requirements and restrictions for use on the piggyback terminals. The characteristics of typical schemes terminal cargo front 1050m long and 525m have been considered. Capital investments, operating costs have been calculated and the economic effect has been determined. The best option of piggyback terminal has been selected on the basis of a comparison of two variants of desi-gn. Development of piggyback transport is a perspective direction in a building of the transport system of Ukraine, whereas it increases the volume of traffic through its territory with participation of the national transport companies.-
dc.publisherТехнологічний центрuk_UA
dc.subjectконтрейлерні перевезенняuk_UA
dc.subjectтехнологіяuk_UA
dc.subjectмаршрутиuk_UA
dc.subjectконтрейлерні терміналиuk_UA
dc.subjectpiggybackuk_UA
dc.subjecttechnologyuk_UA
dc.subjectroutesuk_UA
dc.subjectpiggyback terminalsuk_UA
dc.titleПерспективи розвитку комбінованих перевезеньuk_UA
dc.title.alternativeProspect of development of the combined transportuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Котенко.pdf599.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.