Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17366
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТимофеева, Лариса Андреевна-
dc.contributor.authorТимофеев, Сергей Сергеевич-
dc.contributor.authorДемин, Андрей Юрьевич-
dc.contributor.authorЯгодинский, Евгений Сергеевич-
dc.date.accessioned2023-10-04T18:33:44Z-
dc.date.available2023-10-04T18:33:44Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationТимофеева Л. А. Совершенствование технологий восстановления работоспособности коленчатых валов дизелей транспортного назначения / Л. А. Тимофеева, С. С. Тимофеев, А. Ю. Демин, Е. С. Ягодинский // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2014. - Т.1, № 1(67). - С. 60-64.uk_UA
dc.identifier.issn1729-3774 (print); 1729-4061 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17366-
dc.description.abstractUA: У статті було проведено аналіз існуючих засобів і технологій поверхневого відновлення працездатності колінчастих валів дизелів транспортного призначення. Підсумком проведених досліджень стала розробка комплексної технології відновлення, яка включає наряду з класичною термічною обробкою, застосування антифрикційного покриття на поверхневому шарі деталі при відновленні її працездатності, що дозволило підвищити експлуатаційні характеристики колінчастого вала.uk_UA
dc.description.abstractEN: Most of the known methods, applied in production for hardening and lifetime restoration of main journals and crankpins are used only in the restoration process of small crankshaft journals (in auto-mobile and tractor engines). Most standard hardening techniques and traditional wear-resistant coating technologies do not provide the required level of increasing wear resistance and fatigue strength of parts simultaneously. Complex technology for restoring the operational integrity of transport diesel engine crankshafts is considered in the paper. Its feature is that the product is plunged into the solution of silicate salts after the traditional heat treatment and HFC hardening that leads to the antifriction layer formation on the treated surface. Using this complex of operations within one technological cycle will allow improving the surface ope-rational properties of main journals and crankpins, and, as a result, the repair technology efficiency of transport diesel engine crankshafts as a whole.-
dc.publisherТехнологічний центрuk_UA
dc.subjectколінчастий валuk_UA
dc.subjectтрибосистемаuk_UA
dc.subjectповерхневий шарuk_UA
dc.subjectвідновленняuk_UA
dc.subjectзміцненняuk_UA
dc.subjectcrankshaftuk_UA
dc.subjecttribosystemuk_UA
dc.subjectsurface layeruk_UA
dc.subjectrestorationuk_UA
dc.subjecthardeninguk_UA
dc.titleСовершенствование технологий восстановления работоспособности коленчатых валов дизелей транспортного назначенияuk_UA
dc.title.alternativeImproved technologies at restoring crankshafts operational integrity for diesel vehicle destinationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тимофеева.pdf111.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.