Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17438
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTartakovskyi, Eduard-
dc.contributor.authorGorobchenko, Oleksandr-
dc.contributor.authorAntonovych, Artem-
dc.date.accessioned2023-10-11T17:40:07Z-
dc.date.available2023-10-11T17:40:07Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationTartakovskyi E. Improving the process of driving a locomotive through the use of decision support systems / E. Tartakovskyi, О. Gorobchenko, А. Antonovych // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. - 2016. - Vol. 5, № 3(83). - Р. 4-11.uk_UA
dc.identifier.issn1729-3774 (print); 1729-4061 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17438-
dc.description.abstractEN: The process of driving a train was represented in the form of fuzzy situations, given in a table. The conformity between all possible situations and a set of driving decisions was established. The table size is determined by the number of situations which, in turn, depends on the degree of concretization of values. An algorithm of actions of a locomotive driver when driving a train is presented in the form of fuzzy probabilistic graph. Fuzzy numbers, the values of which are recorded in the matrix graph, represent the weights of transitions between vertices. The choice of decision by a locomotive decision support system (DSS) is carried out using the utility criterion. The training system is implemented with the use of the fuzzy classifier that represents fuzzy knowledge base, the input of which receives signals about current state of the traction rolling stock and of the environment. The model of dynamic knowledge base was obtained.uk_UA
dc.description.abstractUA: Розроблено структуру та архітектурну ієрархію локомотивних СППР. Алгоритм дій машиніста локомотива представлено нечітким імовірнісним графом. Вагові коефіцієнти переходів між вершинами завдані нечіткими числами, значення яких записані в матриці графа. Вибір варіанта рішення локомотивної СППР реалізовано за адитивним критерієм. Опис динамічної бази знань проведено з використанням продукційної моделі представлення знань.-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherТехнологічний центрuk_UA
dc.relation.ispartofseriesControl processes;-
dc.subjectdriving a locomotiveuk_UA
dc.subjectdecision makinguk_UA
dc.subjectintelligent systemuk_UA
dc.subjectknowledge baseuk_UA
dc.subjectfuzzy classifieruk_UA
dc.subjectкерування локомотивомuk_UA
dc.subjectприйняття рішеньuk_UA
dc.subjectінтелектуальна системаuk_UA
dc.subjectбаза знаньuk_UA
dc.subjectнечіткий класифікаторuk_UA
dc.titleImproving the process of driving a locomotive through the use of decision support systemsuk_UA
dc.titleУдосконалення процесу керування локомотивом шляхом використання систем підтримки прийняття рішень-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tartakovskyi.pdf562.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.