Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1747
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНазаренко, Ірина Леонідівна-
dc.contributor.authorГолованова, Т. О.-
dc.contributor.authorНазаренко, И. Л.-
dc.contributor.authorГолованова, Т. О.-
dc.contributor.authorNazarenko, I. L.-
dc.contributor.authorGolovanova, Т. О.-
dc.date.accessioned2020-03-02T10:04:23Z-
dc.date.available2020-03-02T10:04:23Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationНазаренко І. Л. Система забезпечення економічної безпеки регіональної філії «Південна залізниця» / І. Л. Назаренко, Т. О. Голованова // Вісник економіки транспорту та промисловості. - 2018. - № 64. - С. 241-249.uk_UA
dc.identifier.issn2075-4892-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1747-
dc.description.abstractUA: В статті виконані розрахунки рівня економічної безпеки Південної залізниці у 2014 – 2017 рр. і виявлені причини знаходження його у зоні ризику. Це низька продуктивність праці та продуктивність вагона, зменшення поточної ліквідності, поглиблення збитковості виробничо-фінансової діяльності. Окреслено сутність і властивості системи забезпечення економічної безпеки регіональної філії «Південна залізниця» як підсистеми системи забезпечення економічної безпеки ПАТ «Українська залізниця». Визначені основні завдання, які повинна вирішувати система забезпечення економічної безпеки залізниці. EN: Economic security of transport is determined by its possibility to satisfact demand of economic subjects on internal and international transportations qualitatively; to compete on international transportation markets; to realize its transit potential effectively. The biggest threats to economic security of railway transport are reduction of transit potential of Ukraine as a result of military operations on the East and occupation of Crimea, reduction of own production in basic economic industries of Ukraine, aging of rolling stock and transport buildings, and other factors. Therefore a timely task is assessment and increasing economic security level of railways which requires proper methods. Economic security of a railway is its state of protection from external and internal threats and its ability to adapt to changes in surroundings. In the article the calculations of economic security level of the South railway in 2014 - 2017 are executed and reasons of being it in the risk zone are revealed. They are: low labour productivity, reduction of current liquidity, low productivity of carriage, deepening of unprofitableness of activity of the railway.uk_UA
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectекономічна безпека залізниціuk_UA
dc.subjectоцінка рівня економічної безпеки залізниціuk_UA
dc.subjectсистема забезпечення економічної безпеки залізниціuk_UA
dc.subjectвластивості і завдання системи забезпечення економічної безпеки залізниціuk_UA
dc.subjectэкономическая безопасность железной дорогиuk_UA
dc.subjectоценка уровня экономической безопасности железной дорогиuk_UA
dc.subjectсистема обеспечения экономической безопасности железной дорогиuk_UA
dc.subjectсвойства и задачи системы обеспечения экономической безопасности железной дорогиuk_UA
dc.subjecteconomic security of railwayuk_UA
dc.subjectassessment of economic security of railwayuk_UA
dc.subjectsystem of providing of economic security of railwayuk_UA
dc.subjectproperties and tasks of the system of providing of economic security of railwayuk_UA
dc.titleСистема забезпечення економічної безпеки регіональної філії «Південна залізниця»uk_UA
dc.title.alternativeСистема обеспечения экономической безопасности регионального филиала "Южная железная дорога"uk_UA
dc.title.alternativeA system of providing economic security of the regional branch "South railway" of public joint stock company "Ukrainian railway"uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 64

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nazarenko.pdf545.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.