Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17543
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFomin, Oleksij-
dc.contributor.authorLovska, Alyona-
dc.contributor.authorMasliyev, Vyacheslav-
dc.contributor.authorTsymbaliuk, Alina-
dc.contributor.authorBurlutski, Oleksii-
dc.date.accessioned2023-10-17T14:57:11Z-
dc.date.available2023-10-17T14:57:11Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationFomin O. Determining strength indicators for the bearing structure of a covered wagon's body made from round pipes when transported by a railroad ferry /O. Fomin, A. Lovska, V. Masliyev, A. Tsymbaliuk, O. Burlutski // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. - 2019. - Vol. 1, №7(97). - Р. 33-40.uk_UA
dc.identifier.issn1729-3774 (print); 1729-4061 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17543-
dc.description.abstractEN: Improving the efficiency of transportation process through international transport corridors promotes the development of interoperable systems. Successful functioning of the interoperability of transportation is possible at reliable and well-coordinated work of individual components. In this regard, it is necessary to introduce into service a new generation of rolling stock with improved techno-economic and performance indicators. We have designed a supporting structure of the covered wagon, whose special feature is that the elements of the body are made of round tubes; in order to ensure the reliability of its fastening to the deck of a rail ferry, the nodes for fastening chain couplers are arranged at the pivot beams. To refine the determination of indicators for the strength of the body of a covered wagon, we have investigated its dynamic loading under the most unfavorable estimation scheme ‒ angular displacements of the railroad ferry relative to its longitudinal axis (equivalent to lateral pitching oscillations in the dynamics of railroad cars).uk_UA
dc.description.abstractUA: Підвищення ефективності перевізного процесу через міжнародні транспортні коридори сприяє розвитку інтероперабельних систем. Успішне функціонування інтероперабельного транспорту можливе лише при надійній та злагодженій роботі окремих складових між собою. У зв’язку з цим необхідним є впровадження в експлуатацію рухомого складу нового покоління з покращеними техніко-економічними показниками. Розроблено несучу конструкцію критого вагона, особливістю якого є те, що елементи кузова виготовлені з труб круглого перерізу, а для надійності закріплення його відносно палуби залізничного порому на шворневих балках розміщуються вузли для закріплення ланцюгових стяжок. Для уточненого визначення показників міцності кузова критого вагона досліджено його динамічну навантаженість при найбільш несприятливій розрахунковій схемі – кутові переміщення залізничного порому навколо повздовжньої осі (еквівалент коливань бічна хитавиця в динаміці вагонів).-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherТехнологічний центрuk_UA
dc.relation.ispartofseriesApplied mechanics;-
dc.subjectcovered wagonuk_UA
dc.subjectbearing structureuk_UA
dc.subjectdynamic loadinguk_UA
dc.subjectrailroad and water transportuk_UA
dc.subjectrailroad-ferry transportationuk_UA
dc.subjectкритий вагонuk_UA
dc.subjectнесуча конструкціяuk_UA
dc.subjectдинамічна навантаженістьuk_UA
dc.subjectзалізнично-водний транспортuk_UA
dc.subjectзалізнично-поромні перевезенняuk_UA
dc.titleDetermining strength indicators for the bearing structure of a covered wagon's body made from round pipes when transported by a railroad ferryuk_UA
dc.title.alternativeВизначення показників міцності несучої конструкції кузова критого вагону з круглих труб при перевезенні на залізничному пороміuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fomin.pdf1.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.