Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17609
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPlakhtii, Oleksandr-
dc.contributor.authorNerubatskyi, Volodymyr-
dc.contributor.authorMashura, Artem-
dc.contributor.authorHordiienko, Denys-
dc.contributor.authorKhoruzhevskyi, Hryhorii-
dc.date.accessioned2023-10-19T05:12:35Z-
dc.date.available2023-10-19T05:12:35Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationPlakhtii O. Improving energy indicators of the charging station for electric vehicles based on a three-level active rectifier / O. Plakhtii, V. Nerubatskyi, A. Mashura, D. Hordiienko, H. Khoruzhevskyi // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies/ - 2020. - Vol. 3, № 8(105). - Р. 46-55.uk_UA
dc.identifier.issn1729-3774 (print); 1729-4061 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17609-
dc.description.abstractEN: A new structure of the charging station for electric vehicles has been proposed, which was developed on the basis of a three-phase transformer and a three-level active four-quadrant rectifier with the power factor correction. This paper describes the parameters of the proposed structure of the charging station and gives the parameters for the replacement circuit of the battery compartment in the electric car TESLA, model S, which was reduced to a single equivalent battery. We have described a method for fast charging the battery with constant current and constant voltage CC-CV, which ensures a greater number of battery charge-discharge cycles. The mathematical formulae have been given for calculating the power losses components and the efficiency of the proposed structure of the charging station over a full interval of the battery charge.uk_UA
dc.description.abstractUA: Запропоновано нову структуру зарядної станції для електромобілів, що розроблена на базі трифазного трансформатора та трирівневого активного чотириквадрантного випрямляча з корекцією коефіцієнта потужності. Описано параметри запропонованої структури зарядної станції, представлено параметри схеми заміщення акумуляторного відсіку електромобіля Tesla model S, яку приведено до однієї еквівалентної батареї. Описано метод швидкого заряду батареї постійним струмом і постійною напругою CC-CV, при якому забезпечується більша кількість циклів заряду-розряду батареї. Наведено математичні формули для розрахунку складових втрат потужності і ККД запропонованої структури зарядної станції на інтервалі повного заряду батареї.-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherТехнологічний центрuk_UA
dc.relation.ispartofseriesEnergy-saving technologies and equipment;-
dc.subjectactive rectifieruk_UA
dc.subjectrechargeable batteryuk_UA
dc.subjectelectric car charging stationuk_UA
dc.subjectpower factoruk_UA
dc.subjectsimulationuk_UA
dc.subjectактивний випрямлячuk_UA
dc.subjectакумуляторна батареяuk_UA
dc.subjectзарядна станція електромобіляuk_UA
dc.subjectкоефіцієнт потужностіuk_UA
dc.subjectмоделюванняuk_UA
dc.titleImproving energy indicators of the charging station for electric vehicles based on a three-level active rectifieruk_UA
dc.title.alternativeПідвищення енергетичних показників зарядної станції електромобілів на базі трирівневого активного випрямлячаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Plakhtii.pdf2.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.