Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/19035
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКириченко, Олександр Миколайович-
dc.contributor.authorРаківненко, Валерія Павлівна-
dc.contributor.authorКолісник, Аліна Володимирівна-
dc.contributor.authorKirichenko, Oleksandr-
dc.contributor.authorRakivnenko, Valeriya-
dc.contributor.authorКolisnyk, Alina-
dc.date.accessioned2024-01-10T17:07:33Z-
dc.date.available2024-01-10T17:07:33Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationКириченко О. М. Графоаналітичний підхід до визначення працездатності ходової частини важких транспортних агрегатів через систему колесо-рейка / О. М. Кириченко, В. П. Раківненко, А. В. Колісник // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2023. – № 4. – С. 55-63.uk_UA
dc.identifier.issn1681-4886 (рrint); 2413-3833 (on-line)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/19035-
dc.description.abstractUA: У статті досліджено напружений стан контакту в системі колесо-рейка за методом кінцевих елементів при використанні пружної напівплощини з урахуванням нормальних дотичних зусиль і їхньої сумісної дії. За допомогою комп’ютерної програми MAPLE-18 побудовано тримірні епюри поля напруження зони контакту для чисельних варіантів навантажень.uk_UA
dc.description.abstractEN: Since the invention of railway and tracked transport, the problem of determining the conditions of reliability and efficiency of the wheel-rail system has arisen, which was later transformed into a three-dimensional contact problem, the closed analytical solution of which is still missing, but exists only in a semi-imperial form. The strength of the undercarriage is actually determined by the stress field in the contact zone of the wheel-rail system. For tracked machines, the concept of «wheel-rail» is equated with the «roller-track» system, where the track is a track link. Using the finite element method using the MAPLE-18 computer program, three-dimensional plots of the stress field of the contact zone for numerical variants of loads were constructed. It turned out that with some combination of loads, the stress plots were unexpected.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectметод кінцевих елементівuk_UA
dc.subjectпрограма MAPLE-18uk_UA
dc.subjectсистема колесо-рейкаuk_UA
dc.subjectзалізничний транспортuk_UA
dc.subjectполе контактних напруженьuk_UA
dc.subjectепюри напруженьuk_UA
dc.subjectfinite element methoduk_UA
dc.subjectprogram MAPLE-18uk_UA
dc.subjectwheel-rail systemuk_UA
dc.subjectrailway transportuk_UA
dc.subjectcontact stress areauk_UA
dc.titleГрафоаналітичний підхід до визначення працездатності ходової частини важких транспортних агрегатів через систему колесо-рейкаuk_UA
dc.title.alternativeA graph-analytical approach to identifying the performance of the chassis of heavy vehicles through the heel-rail systemuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Том 28 № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kirichenko.pdf559.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.