Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/19358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРавлюк, Василь Григорович-
dc.contributor.authorRavlyuk, V.-
dc.date.accessioned2024-01-24T10:05:57Z-
dc.date.available2024-01-24T10:05:57Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationРавлюк В. Г. Інноваційна модернізація гальмівної системи візків вантажних вагонів / В. Г. Равлюк // Проблеми та перспективи розвитку залізничного транспорту : матеріали 77 Міжнародної науково-практичної конференції (11.05 – 12.05.2017 р.). – Дніпро : ДНУЗТ, 2017. – С. 47-49.uk_UA
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/19358-
dc.description.abstractLong-term experience of the use of the transmission system brake pressing on the pads freight wagons indicates that the mechanism design 1180.000 M TU 32 1351-80 wheel drive creates conditions for the appearance of effort, which in the released condition of the brake pads incline to the intersection with upper edges in the wheel and in the aggregate actions lead to wedge-shaped wear of the pads. Proposed innovative solutions for upgrading a standard device, has freed them from the ravages of moment of forces and ensure concurrent withdrawal of the brake Shoe from the tread surface of the wheels. Conducted full-scale experimental testing of upgrading the brake system, confirmed the results of theoretical research in innovative trolleys and in wheelchairs operational fleet of freight wagons.uk_UA
dc.publisherДніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазарянаuk_UA
dc.titleІнноваційна модернізація гальмівної системи візків вантажних вагонівuk_UA
dc.title.alternativeInnovative modernization of the brake system of freight wagonsuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ravlyuk.pdf2.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.