Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2181
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМартинов, Ігор Ернстович-
dc.contributor.authorНейчев, Олег Володимирович-
dc.contributor.authorСосунов, Олександр Олексійович-
dc.contributor.authorПетухов, Вадим Михайлович-
dc.contributor.authorТруфанова, Алена Володимирівна-
dc.contributor.authorMartynov, Igor Ernstovych-
dc.contributor.authorNejchev, Oleh Vladimirovich-
dc.contributor.authorSosunov, Aleksandr Alekseevich-
dc.contributor.authorPetukhov, Vadim Mykhaylovych-
dc.contributor.authorTrufanova, Alena Vladimirovna-
dc.date.accessioned2020-06-20T14:23:11Z-
dc.date.available2020-06-20T14:23:11Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationМартинов І. Е. Система теплового контролю буксових вузлів рухомого складу / І. Е. Мартинов, О. В. Нейчев, О. О. Сосунов, В. М. Петухов, А. В. Труфанова // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2018. - № 5. - С. 32-38.uk_UA
dc.identifier.issn1681-4886 (рrint); 2413-3833 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2181-
dc.description.abstractUA: Запропоновано систему теплового контролю буксових вузлів рухомого складу, що здатна суттєво підвищити ефективність контролю ходових частин вагонів і локомотивів за рахунок використання декількох каналів вимірювання температури зовнішніх поверхонь кожного буксового вузла, маточин коліс і введення в систему більш повної початкової інформації, на підставі якої приймається рішення про фактичний стан буксових підшипників.uk_UA
dc.description.abstractEN: One of the most responsible elements of construction of freight carriage, that directly influence on safety of motion, hot box knots are with bearing of that or other type. Therefore to development and perfection of apparatus facilities and methods of control of hot box knots, especially in the process of motion, considerable attention is spared. On the railways of Ukraine the systems of the noncontact diagnosticating are used, that after the level of heating of external surfaces of hot box knots and disks of wheels allow to define the state of the hot box bearing. The lack of the systems of diagnostics of similar type is that the scan-out of axle-bearing comes true by the single narrowly directed transceiver of infrared by a difficult spatial trajectory. From that, what zones of axle-bearing corps will get in a keepout and under what corner, the powerlevel of radiation that is accepted, and level of signal, on the basis of that made decision about the temperature of bearing, depends, accordingly. Therefore even the insignificant exit of veritable trajectory of scan-out on other surface of axle-bearing corps results in forming of inexact or erroneous signal. In addition, the general lack of all well-known systems of diagnostics of hot box knots of rolling stock is absence of backuping of devices of the system, including those the improper functioning of that can result in dangerous refuses - admissions of the emergency axle-bearing.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectсистема контролю стану буксових вузлів рухомого складуuk_UA
dc.subjectсистема діагностування рухомого складуuk_UA
dc.subjectтепловий контроль буксових вузлівuk_UA
dc.subjectchecking of the state of hot box knots of rolling stock systemuk_UA
dc.subjectsystem of diagnosticating of rolling stockuk_UA
dc.subjectthermal control of hot box knotsuk_UA
dc.titleСистема теплового контролю буксових вузлів рухомого складуuk_UA
dc.title.alternativeThermal checking hot box system knots of rolling stockuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martynov.pdf172.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.