Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/21943
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧернявський, Андрій Вікторович-
dc.contributor.authorCherniavskyi, A.V.-
dc.date.accessioned2024-04-13T14:11:13Z-
dc.date.available2024-04-13T14:11:13Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЧернявський А. В. Теоретичний підхід до визначення та розуміння поняття «маркетингові технології» / А. В. Чернявський // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2023. – № 84. – С. 192-198.uk_UA
dc.identifier.issn2075-4892(print); 2413-4892(online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/21943-
dc.description.abstractUA: Створення та визначення поняття «маркетингові технології» відкрило новий етап в науковій, маркетинговій та економічній діяльності. Стаття присвячена уточненню, узагальненню, визначенню та покращенню розуміння терміну «маркетингові технології». Розглянуто окремо інтегровані складові частини цього поняття, а саме маркетинг та технологія. Досліджено поєднання інтегрованих складових поняття «маркетингові технології та проаналізовано визначення та наповнення сенсу цього поняття іншими науковцями та діячами в маркетинговій, економічні діяльності. Результатом даного дослідження було представлення рекомендації та раціональне розуміння поняття «маркетингові технології», що може стати основою у визначенні та подальшого наукового дослідження розвитку та дії цього напрямку.uk_UA
dc.description.abstractEN: The creation and definition of the concept of "marketing technologies" opened a new stage in scientific, marketing and economic activity. Accurate and adaptive understanding of concepts and terms is an important part of thinking, both in science and in everyday life. The dynamic activity of a person and the processes in the world around us provide an impetus for the rationalization and understanding of the meaning of such processes and putting them into terms and concepts. The concept of "marketing technologies", its understanding and investment of meaning is a relatively new area of scientific research. This concept is an integrative combination of marketing activity and technologies that would improve this activity. Largely, the definition of "marketing technologies" was formed indirectly in marketing and economic activity, where each industry figure filled the concept with his own understanding. Accordingly, the meaning and opinion described in the concept of "marketing technologies" is different and in further scientific activity may give a false representation, and in practical activity not understanding of this direction as such. The article is devoted to clarifying, summarizing, defining and improving the understanding of the term "marketing technologies". The integrated components of this concept, namely marketing and technology are considered separately. The combination of the integrated components of the concept of "marketing technologies" is investigated and the definition and filling of the meaning of this concept by other scientists and figures in marketing and economic activities was analysed. In the scientific research, it was found that the term "marketing technologies" does not have a generalized understanding and a single common definition, each scientist interprets the concept in his or her own way, which caused a contradiction in the meaning that defines marketing technologies and its scientific accuracy. The result of this study was the presentation of recommendations and a rational understanding of the concept of "marketing technologies", which can become the basis for the definition and further scientific research of the development and action of this direction.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectтехнологіяuk_UA
dc.subjectмаркетингові технологіїuk_UA
dc.subjectтермінuk_UA
dc.subjectпоняттяuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjecttechnologyuk_UA
dc.subjectmarketing technologiesuk_UA
dc.subjecttermuk_UA
dc.subjectconceptuk_UA
dc.titleТеоретичний підхід до визначення та розуміння поняття «маркетингові технології»uk_UA
dc.title.alternativeTheoretical approach to the definition and understanding of the concept of «marketing technologies»uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 84

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cherniavskyi.pdf510.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.