Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрячко, Катерина Віталіївна-
dc.contributor.authorБуренін, Віталій Андрійович-
dc.contributor.authorТовстоноженко, Ігор Олександрович-
dc.contributor.authorАзізов, Умід Авульфоз-
dc.contributor.authorКрячко, Е. В.-
dc.contributor.authorБуренин, В. А.-
dc.contributor.authorТовстоноженко, И. А.-
dc.contributor.authorАзизов, У. А.-
dc.contributor.authorKryachko, Katerina Vitaliyivna-
dc.contributor.authorBurenin, Vitaliy Andreevich-
dc.contributor.authorTovstonogenko, Igor Aleksandrovish-
dc.contributor.authorAzizov, Umid Avulfoz-
dc.date.accessioned2020-06-21T10:58:49Z-
dc.date.available2020-06-21T10:58:49Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationКрячко К. В. Удосконалення способу визначення швидкості розпуску составів на сортувальній станції / К. В. Крячко, В. А. Буренін, І. О. Товстоноженко, У. А. Азізов // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2019. - № 3. - С. 21-24.uk_UA
dc.identifier.issn1681-4886-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2203-
dc.description.abstractUA: Розглянуто питання впливу різних видів вагонопотоків на швидкість розпуску составів при розрахунку переробної спроможності сортувальної гірки. З метою визначення інтенсивності надходження вагонів на певні призначення сортувального парку при розформуванні поїздів з переробкою система формування подана у вигляді змішаного орієнтованого графа, вершинам якого надана вага множин місцевих і транзитних вагонопотоків з переробкою, а дугам – їх організація. У результаті досліджень була визначена частка різних видів вагонопотоків з переробкою, що дало можливість раціонального використання сортувальних колій і встановлення впливу на тривалість накопичення складів окремих категорій поїздів при різних швидкостях розпуску залежно від кількості вагонів у відчепах. RU: . Рассмотрены вопросы влияния различных видов вагонопотоков на скорость роспуска составов при расчете перерабатывающей способности сортировочной горки. С целью определения интенсивности поступления вагонов на определенные назначения сортировочного парка при расформировании поездов с переработкой система формирования представлена в виде смешанного ориентированного графа, вершинам которого дано вес множеств местных и транзитных вагонопотоков с переработкой, а дугам - их организацию. В результате исследований была определена доля различных видов вагонопотоков с переработкой, что дало возможность рационального использования сортировочных путей и установления влияния на продолжительность накопления составов отдельных категорий поездов при различных скоростях роспуска в зависимости от количества вагонов в отцепе. EN: The questions of the influence of different types of carriages on the rate of decomposition of compositions are considered in calculating the processing capacity of a sorting roller. In order to determine the intensity of the arrival of cars for certain purposes of the sorting park in the dismantling of trains with processing, the formation system is presented in the form of a mixed oriented graph, the vertices of which are given the weight of the sets of local and transit carriages with recycling, and arcs - their organization. As a result of the research, the share of different types of carriage streams with processing was determined, which made it possible to rational use of sorting tracks and to determine the duration of accumulation of warehouses of certain categories of trains at different speeds of dissolution, depending on the number of cars in the trailers. A number of scientific papers by domestic and foreign scientists are devoted to the definition of the rate of decomposition of compositions on the sorting, but the focus was primarily on the method of distributing the tracks on the split arrows, depending on the technology of their braking on brake positions and the specialization of sorting tracks without consideration of the structure Recycle carriages. Therefore, depending on the change in the volumes of processing of wagons at the sorting stations, their technological processes are subject to adjustment, but a detailed calculation of the processing capacity of the sorting slides is quite complex and requires certain skills, especially given the different structure of car traffic in certain regions of the country, therefore the results of the performed studies may be applied, both during the compilation of new ones and in adjusting the existing technological processes of the station's work.uk_UA
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectсортувальна станціяuk_UA
dc.subjectсортувальна гіркаuk_UA
dc.subjectвагонопотокиuk_UA
dc.subjectвідчепиuk_UA
dc.subjectшвидкість розпускуuk_UA
dc.subjectсортировочная станцияuk_UA
dc.subjectсортировочная горкаuk_UA
dc.subjectвагонопотокиuk_UA
dc.subjectотцепыuk_UA
dc.subjectскорость роспускаuk_UA
dc.subjectsorting stationuk_UA
dc.subjectsorting rolleruk_UA
dc.subjectcarriagesuk_UA
dc.subjecttrailersuk_UA
dc.subjectspeed of dissolutionuk_UA
dc.titleУдосконалення способу визначення швидкості розпуску составів на сортувальній станціїuk_UA
dc.title.alternativeСовершенствование метода определения скорости роспуска составов на сортировочной станцииuk_UA
dc.title.alternativeImprovement of the method of determining the decomposition rate of compositions at the sorting stationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kryachko.pdf217.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.