Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/24087
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛомотько, Микола Денисович-
dc.contributor.authorLomotko, M.D.-
dc.date.accessioned2024-07-13T09:00:25Z-
dc.date.available2024-07-13T09:00:25Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЛомотько М. Д. Удосконалення технології доставки вантажів залізничним транспортом в умовах конкурентного середовища : дис. ...д-ра філософії : 275 – Транспортні технології; 27 – транспорт / Микола Денисович Ломотько ; наук. керівник Огар О. М. ; Укр. держ. ун-т залізн. трансп. - Харків, 2023. - 233 с. - Бібліогр. : С. 160-176.uk_UA
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/24087-
dc.description.abstractUA: Дисертацію присвячено вирішенню наукового завдання удосконалення технології доставки вантажів залізничним транспортом в умовах конкурентного середовища шляхом врахування наявності компаній-перевізників та визначення раціональних параметрів ланцюга постачання вантажів на основі «зеленої» логістики. Це сприятиме підвищенню якості послуг з перевезення вантажів на залізничному транспорті за рахунок формування для вантажовідправників конкурентних пропозицій з транспортування на основі недискримінаційного доступу до інфраструктури, сучасної обґрунтованої тарифної політики, застосування ефективних рішень з автоматизації технологічних процесів та екологічного підходу до технології перевезень на основі «зеленої» логістики. У вступі доведено актуальність обраної теми, наведено загальну характеристику роботи, особистий внесок здобувача та апробацію результатів дослідження, показано зв’язок роботи з науковими темами та програмами, сформовано мету, задачі, об’єкт та предмет дослідження, викладено методи досліджень та положення наукової новизни, обґрунтовано практичне значення отриманих результатів. У першому розділі дисертаційної роботи проведено аналіз статистичних даних обсягів та середньої відстані перевезення вантажів залізничним транспортом України за останній період. На основі аналізу статистичних даних виявляється поточний стан справ в акціонерному товаристві (АТ) «Укрзалізниця». Проведено стислий аналіз основних напрямків наукових досліджень у сфері експлуатації залізниць, з описом суміжних до теми дисертації напрямків наукової діяльності із зазначенням їх авторів. 3 Проведено аналіз досліджень в області удосконалення технології залізничних перевезень на основі логістичних принципів з зазначенням технологічної системи, основної функції системи та напрямком реструктуризації. Відзначається, що впровадження логістичних принципів до технології перевезень потребує врахування інтересів усіх учасників перевезення та формування сучасних інформаційнокеруючих систем та систем підтримки прийняття рішень (СППР). В основу досліджень покладено системний підхід як один із основних наукових методів в області управління залізничними станціями та перевезеннями вантажів. В якості прикладів формування конкурентного середовища на ринку залізничних вантажних перевезень розглянуто особливості реформування структури управління на Французькій, Німецькій та Польській залізницях. Розглядаються особливості функціонування зазначених залізничних компаній як систем доставки, аналізується їх досвід, переваги та недоліки структури управління. Як світовий тренд виявлено, що конкурентне середовище на транспортному ринку формується наявністю компанійперевізників. Наводиться стан, тенденції та перспективи застосування «зеленої» логістики у світі. Визначено основні вимоги українських вантажовласників до їх транспортного обслуговування у процесі перевезень вантажів, основними стримуючими факторами щодо забезпечення конкурентних переваг та якості надання залізничних послуг. На основі світового досвіду ефективної взаємодії держави із залізничними компаніями-перевізниками описано важливість положень директив 91/440/ЄЕС та 95/19/ЄС, оскільки вони є основними документами для допущення на ринок перевезень компаній-перевізників та впровадження конкуренції в залізничну галузь. Проаналізовано низку робіт вітчизняних фахівців в сфері залізничної галузі, які спрямовано на всебічний розвиток наукових основ функціонування залізничного та інших видів транспорту та відображають важливість безперебійної роботи залізничної галузі, особливо під час воєнного стану.uk_UA
dc.description.abstractEN: The dissertation is dedicated to addressing the scientific task of improving freight delivery technology by rail transport in a competitive environment by considering the presence of carrier companies and determining rational parameters of the supply chain based on "green" logistics. This will contribute to enhancing the quality of freight transportation services by rail by forming competitive transportation proposals for shippers through nondiscriminatory access to infrastructure, modern justified tariff policies, application of effective solutions for automation of technological processes, and an ecological approach to transportation based on "green" logistics. In the introduction establishes the relevance of the chosen topic and provides a general overview of the work, the personal contribution of the researcher, and the validation of research results. It also demonstrates the connection of the work with scientific themes and programs, formulates the purpose, tasks, object and subject of the research, outlines research methods and scientific novelty, and substantiates the practical significance of the obtained results. In the first chapter of the dissertation, an analysis of statistical data on the volumes and average distances of freight transportation by rail in Ukraine over the recent period is conducted. Based on the analysis of statistical data, the current state of affairs in the jointstock company "Ukrzaliznytsia" is revealed. A brief analysis of the main directions of scientific research in the field of railway operation is presented, along with a description of the areas of scientific activity related to the topic of the dissertation, indicating their authors. The research has included an analysis in the field of improving railway transportation technology based on logistic principles, specifying the technological system, the primary function of the system, and the direction of restructuring. It is noted that the implementation of logistic principles into transportation technology requires consideration of the interests of all transportation participants and the establishment of modern information management systems and decision support systems (DSS). The foundation of the research is based on a systematic approach as one of the primary scientific methods in the management of railway stations and freight transportation. The study examines the specifics of reformation management structures in the French, German, and Polish railways as examples of creating a competitive environment in the market for railway freight transportation. It also explores the functioning specifics of these railway companies as delivery systems, analyzing their experiences, as well as the advantages and disadvantages of their management structures. As a global trend, it has been identified that the competitive environment in the transportation market is shaped by the presence of carrier companies. The current state, trends, and prospects of applying "green" logistics worldwide are outlined. The primary requirements of Ukrainian cargo owners for their transportation services during freight transportation are defined, along with the main constraining factors in ensuring competitive advantages and the quality of railway services. Drawing on global experience, the effective interaction of the state with railway carrier companies underscores the importance of Directives 91/440/EEC and 95/19/EEC as fundamental documents for admitting carrier companies to the transportation market and introducing competition into the railway sector. Moreover, a series of works by domestic experts in the railway industry aimed at the comprehensive development of the scientific foundations for the operation of railways and other modes of transportation are analyzed, reflecting the importance of uninterrupted railway operation, particularly during wartime. In their works, they particularly address the problematic technological issues of the Ukrainian railways that arise from the influence of the monopolistic state of the railway sector in Ukraine on the competitive environment.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectзалізничний транспортuk_UA
dc.subjectкомпанія-перевізникuk_UA
dc.subject«зелена» логістикаuk_UA
dc.subjectметодологіяuk_UA
dc.subjectінтермодальні перевезенняuk_UA
dc.subjectнечiтка логiкаuk_UA
dc.subjectоператор залізничної інфраструктуриuk_UA
dc.subjectлогістика розподілуuk_UA
dc.subjectграфік руху поїздівuk_UA
dc.subjectмоделювання руху поїздівuk_UA
dc.subjectдоставка вантажівuk_UA
dc.subjectrailway transportuk_UA
dc.subjectcarrier companyuk_UA
dc.subjectgreen logisticsuk_UA
dc.subjectmethodologyuk_UA
dc.subjectintermodal transportationuk_UA
dc.subjectfuzzy logicuk_UA
dc.subjectrailway infrastructure operatoruk_UA
dc.subjectdistribution logisticsuk_UA
dc.subjecttrain movement scheduleuk_UA
dc.subjecttrain movement modelinguk_UA
dc.subjectcargo deliveryuk_UA
dc.titleУдосконалення технології доставки вантажів залізничним транспортом в умовах конкурентного середовищаuk_UA
dc.title.alternativeImproving the technology of cargo delivery by rail in a competitive environmentuk_UA
dc.typeBookuk_UA
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dis_Lomotko.pdf15.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.