Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29380
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКустов, Віктор Федорович-
dc.contributor.authorПрилипко, Андрій Андрійович-
dc.contributor.authorКustov, Viktor-
dc.contributor.authorPrylypko, Andrii-
dc.date.accessioned2025-07-30T17:21:42Z-
dc.date.available2025-07-30T17:21:42Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationКустов В. Ф. Вплив вологості на деградацію елементів захисту і параметри каналів проникнення завад: загрози для електромагнітної сумісності і функціональної безпеки систем залізничної автоматики / В. Ф. Кустов, А. А. Прилипко // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2025. – № 2. – С. 144-158.uk_UA
dc.identifier.issn1681-4886 (рrint); 2413-3833 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29380-
dc.description.abstractUA: У статті досліджено вплив підвищеної вологості на деградацію елементів захисту від електромагнітних завад і зміну електричних параметрів каналів проникнення завад у системах залізничної автоматики. Встановлено, що за умов високої вологості змінюються електричні характеристики частотних фільтрів, часових селекторів, захисних конденсаторів, обмежувачів напруги та оптронів, що призводить до зниження ефективності захисту від імпульсних і високочастотних завад. Показано, що волога суттєво підвищує паразитну ємність елементів гальванічної розв’язки між провідниками, а також між провідниками та корпусом і водночас знижує електричний опір ізоляційних матеріалів. Ці зміни сприяють посиленню перенесення імпульсних і високочастотних завад у критичні електронні вузли. Встановлено, що навіть за наявності справних захисних елементів рівень проникнення завад може перевищувати допустимі межі через вплив навколишнього середовища. Це становить потенційну загрозу для електромагнітної сумісності (ЕМС) і функціональної безпеки (SIL) систем керування рухом поїздів, особливо у випадках одночасного впливу вологи на всі канали резервування, що може спричинити кратні небезпечні відмови та призвести до аварій або навіть катастроф на залізничному транспорті. Запропоновано рекомендації щодо вдосконалення стандартів випробувань пристроїв залізничної автоматики з урахуванням кліматичних чинників і впливу міжпровідникових ємнісних каналів. Результати дослідження можуть бути корисними для розробників, аудиторів і органів сертифікації електричних, електронних і програмованих електронних систем керування та контролю, що експлуатовані в умовах підвищених вимог до функціональної безпеки та електромагнітної сумісності.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article investigates the impact of increased humidity on the degradation of electromagnetic interference (EMI) protection components and on changes in the electrical parameters of interference propagation channels in railway automation systems. It has been established that under high humidity conditions, the electrical characteristics of frequency filters, time selectors, protective capacitors, voltage limiters, and optocouplers undergo significant changes, resulting in reduced effectiveness of protection against impulse and high-frequency disturbances. The study shows that moisture substantially increases the parasitic capacitance of galvanic isolation elements — both between conductors and between conductors and the chassis — while also reducing the electrical resistance of insulation materials. These effects contribute to enhanced transmission of impulse and high-frequency disturbances into critical electronic circuits. It was found that even with fully functional protective elements, the level of interference penetration may exceed permissible limits due to environmental influences. This poses serious risks to electromagnetic compatibility (EMC) and functional safety (SIL) of train control systems, particularly due to the simultaneous impact of humidity on all redundancy channels, potentially leading to multiple dangerous failures and increasing the risk of accidents or catastrophes in railway transport. The article proposes recommendations for updating the testing standards of railway automation devices to account for climatic factors and inter-conductor capacitive coupling channels. The results of the study may be valuable for developers, auditors, and certification bodies involved with electrical, electronic, and programmable electronic control and monitoring systems operating under stringent functional safety and EMC requirements.-
dc.publisherУкраїнський державний унiверситет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectвологістьuk_UA
dc.subjectелектричні/електронні/програмовані електронні системи керуванняuk_UA
dc.subjectелектромагнітна сумісністьuk_UA
dc.subjectелектромагнітні завадиuk_UA
dc.subjectзавадостійкістьuk_UA
dc.subjectнебезпечні відмовиuk_UA
dc.subjectрівні SILuk_UA
dc.subjectсистеми залізничної автоматикиuk_UA
dc.subjectфункційна безпекаuk_UA
dc.subjecthumidityuk_UA
dc.subjectelectrical/electronic/programmable electronic control systemsuk_UA
dc.subjectelectromagnetic compatibilityuk_UA
dc.subjectelectromagnetic interferenceuk_UA
dc.subjectimmunityuk_UA
dc.subjectdangerous failuresuk_UA
dc.subjectSIL levelsuk_UA
dc.subjectrailway automation systemsuk_UA
dc.subjectfunctional safetyuk_UA
dc.titleВплив вологості на деградацію елементів захисту і параметри каналів проникнення завад: загрози для електромагнітної сумісності і функціональної безпеки систем залізничної автоматикиuk_UA
dc.title.alternativeThe influence of humidity on the degradation of protection elements and parameters of interference penetrationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кustov.pdf4.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.