Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29568
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРукавішников, Павло Володимирович-
dc.contributor.authorRukavishnykov, P. V.-
dc.date.accessioned2025-09-18T08:37:49Z-
dc.date.available2025-09-18T08:37:49Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationРукавішников П. В. Удосконалення методів технічної адаптації напіввагонів для перевезень контейнерів : дис. ... канд. техн. наук : 05.22.07 – рухомий склад залізниць та тяга поїздів / Рукавішников Павло Володимирович; наук. керівник Ловська А. О.; Укр. держ. ун-т залізн. трансп. - Харків, 2025. - 200 с. - Бібліогр.: с. 170-183.uk_UA
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29568-
dc.description.abstractUA: У дисертаційній роботі проведено дослідження динамічної навантаженості та міцності несучої конструкції напіввагона при перевезенні в ньому контейнерів. Актуальність роботи обумовлена тим, що нестача вагонівплатформ для перевезень контейнерів викликає необхідність адаптації інших типів вагонів під такі перевезення, наприклад, напіввагонів. Однак для безпечного перевезення контейнерів в напіввагоні важливим є ситуаційна адаптація його конструкції до контейнерних перевезень. У Вступі наведено загальну характеристику дисертаційної роботи, зазначено її актуальність, наведено зв’язок роботи із науковими темами, сформульовано мету роботи, а також задачі, які спрямовано на її досягнення, зазначено практичну та наукову цінність дисертаційної роботи.uk_UA
dc.description.abstractEN: In the dissertation the dynamic load and strength of the open wagons bearing structure when transporting containers in it is carried out. The relevance of the work is due to the fact that the lack of platform cars for the transportation of containers necessitates the adaptation of other types of cars for such transportation, such as open wagons. However, for the safe transportation of containers in an open wagon, it is important to adapt its design to container transportation. The Introduction provides a general description of the dissertation, indicates its relevance, describes the connection of the work with scientific topics, formulates the purpose of the work and the tasks aimed at achieving it, indicates the practical and scientific value of the dissertation. The first section of the dissertation analyzes the statistical data on cargo transportation by rail. It is established that containers are a rather popular type of vehicle in international transportation. The freight fleet of platform cars of JSC “Ukrzaliznytsia” is analyzed and it is found that the average percentage of wear and tear of platform cars is 94.67%. Due to the lack of replenishment of the freight fleet with platform cars, it is possible to use open wagons for the transportation of containers. At the same time, this requires the adaptation of their designs for container transportation. An analysis of scientific publications on ensuring the strength of load-bearing car structures in operation has been conducted. It is established that the issues of improving open wagon bodies for the transportation of containers require further development.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectтранспортна механікаuk_UA
dc.subjectзалізничний транспортuk_UA
dc.subjectнапіввагонuk_UA
dc.subjectадаптація конструкціїuk_UA
dc.subjectнавантаженість напіввагонуuk_UA
dc.subjectконтейнерні перевезенняuk_UA
dc.subjecttransport mechanicsuk_UA
dc.subjectrailway transportuk_UA
dc.subjectopen wagonuk_UA
dc.subjectdesign adaptationuk_UA
dc.subjectopen wagon loaduk_UA
dc.subjectcontainer transportationuk_UA
dc.titleУдосконалення методів технічної адаптації напіввагонів для перевезень контейнерівuk_UA
dc.title.alternativeImprovement of methods of technical adaptation of an open wagon for transportation of containersuk_UA
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dis_rukavishnikov.pdf3.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.