Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29770
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБлизнюк, Леся Миколаївна-
dc.contributor.authorКім, Катерина Володимирівна-
dc.contributor.authorХарламова, Олена Миколаївна-
dc.contributor.authorBlyzniuk, Lesia Mykolaivna-
dc.contributor.authorKim, Kateryna Volodymyrivna-
dc.contributor.authorKharlamova, Olena Mykolaivna-
dc.date.accessioned2025-10-30T10:53:54Z-
dc.date.available2025-10-30T10:53:54Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationБлизнюк Л. М. Психолого-педагогічне забезпечення адаптації та стресостійкості здобувачів вищої освіти в умовах війни в Україні / Л. М. Близнюк, К. В. Кім, О. М. Харламова // Педагогічна Академія: наукові записки. - 2025. - Вип. 8. - С. 1-21.uk_UA
dc.identifier.issn2786-9458 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29770-
dc.description.abstractUA: Метою статті є аналіз особливості психологічної адаптації та педагогічної підтримки здобувачів вищої освіти в умовах сучасної війни в Україні. Підкреслено роль стресостійкості як критичного чинника ефективності навчання, проаналізовано етапи та інструменти психологодіагностичної підтримки, методи педагогічного впливу, форми спілкування з підопічними на заняттях у межах дистанційного формату. Методами дослідження статті є виділення психолого-педагогічних умов та впровадження ефективних підходів щодо забезпечення адаптації й формування стресостійкості здобувачів освіти в умовах військових дій в Україні, з урахуванням кризових чинників та потреб сучасного освітнього середовища. Результатом дослідження є пропозиції щодо впровадження комплексу заходів (тренінгів, консультацій, підтримувальних програм), спрямованих на розвиток стресостійкості та підвищення адаптаційного потенціалу здобувачів освіти в умовах війни в Україні. Автори наголошують, що воєнні дії в Україні зумовили різку зміну умов життєдіяльності та освітнього середовища, що призвело до зростання рівня психологічного напруження серед здобувачів вищої освіти. Перебування у стані невизначеності, вимушена міграція, втрата соціальних зв’язків, зміна форм навчання та часті переривання освітнього процесу негативно впливають на адаптацію та стресостійкість молоді. Підкреслено, що саме в цих умовах особливої актуальності набуває впровадження психолого-педагогічних механізмів підтримки студентів, здатних забезпечити ефективне пристосування до нових реалій, збереження психічного здоров’я та мотивації до навчання.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article aims to examine the specifics of psychological adaptation and educational support for university students during the ongoing war in Ukraine. It underscores the significance of stress resistance as a pivotal factor influencing educational efficacy, while systematically analyzing the stages and instruments of psychological and diagnostic support, methodologies of pedagogical influence, and forms of communication with students in a distance learning format. Research methods. The study employs an analysis of psychological and pedagogical conditions, along with the implementation of effective approaches to ensuring the adaptation and resilience-building of students amid wartime conditions in Ukraine. The methodology takes into account crisis factors and the evolving needs of the contemporary educational environment. Research findings. The study proposes a set of interventions (trainings, counseling sessions, and support programs) aimed at fostering stress resilience and enhancing the adaptive capacity of students in the context of war in Ukraine. The authors elucidate the fundamental nature of psychological and pedagogical support as a comprehensive system aimed at fostering personal maturity, moral fortitude, and readiness for self-regulation. Particular emphasis is placed on innovative educational methodologies pertinent to the training of future professionals, alongside elements of psychological de-escalation and the enhancement of reflective thinking, highlighting the synergy between pedagogy and psychology.-
dc.publisherГромадська організація "Інститут стратегій інноваційного розвитку і трансферу знань"uk_UA
dc.subjectдезадаптаціяuk_UA
dc.subjectемоційна саморегуляціяuk_UA
dc.subjectпедагогічний впливuk_UA
dc.subjectпсихологічна адаптаціяuk_UA
dc.subjectпсихологічна інтеграціяuk_UA
dc.subjectпсихолого-педагогічна підтримкаuk_UA
dc.subjectпсихологічна переадаптаціяuk_UA
dc.subjectреадаптаціяuk_UA
dc.subjectсамодетермінаціяuk_UA
dc.subjectстресостійкістьuk_UA
dc.subjectтипологія адаптаційного процесуuk_UA
dc.subjectmaladaptationuk_UA
dc.subjectemotional self-regulationuk_UA
dc.subjectpedagogical influenceuk_UA
dc.subjectpsychological adaptationuk_UA
dc.subjectpsychological integrationuk_UA
dc.subjectpsychological and pedagogical supportuk_UA
dc.subjectpsychological re-adaptationuk_UA
dc.subjectreadaptationuk_UA
dc.subjectself-determinationuk_UA
dc.subjectstress resistanceuk_UA
dc.subjecttypology of the adaptation processuk_UA
dc.titleПсихолого-педагогічне забезпечення адаптації та стресостійкості здобувачів вищої освіти в умовах війни в Україніuk_UA
dc.title.alternativePsychological and Pedagogical Support for the Adaptation and Stress Resilience of Higher Education Students in the Conditions of War in Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Blyzniuk.pdf392.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.