Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4474
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПанченко, Сергій Володимирович-
dc.contributor.authorАнаньєва, Ольга Михайлівна-
dc.contributor.authorДавиденко, Михайло Георгійович-
dc.contributor.authorБабаєв, Михайло Михайлович-
dc.contributor.authorPanchenko, Sergii-
dc.contributor.authorАnanіevа, Olha-
dc.contributor.authorDavidenko, Mykhailo-
dc.contributor.authorBabaiev, Mykhailo-
dc.date.accessioned2020-11-19T07:15:22Z-
dc.date.available2020-11-19T07:15:22Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationПанченко С. В. Взаємна кореляція компонентів завад роботі тональних рейкових кіл / С. В. Панченко, О. М. Ананьєва, М. Г. Давиденко, М. М. Бабаєв // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2018. - № 3. - С. 3-7.uk_UA
dc.identifier.issn1681-4886 (рrint); 2413-3833 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4474-
dc.description.abstractUA: Для підвищення завадостійкості тональних рейкових кіл доцільно використовувати методологію оптимального приймання сигналів. Базовою операцією обробки вхідної адитивної суміші сигналу й завад при такій методології є обчислення взаємної кореляційної функції цієї суміші й опорного сигналу. Однак у цьому випадку виникають крос-кореляційні компоненти завад, що впливають на підсумкові оцінки параметрів корисного сигналу й самих цих завад. Метою даної роботи є дослідження умов, при яких зазначені кроскореляційні компоненти мають нехтовно малий вплив на зазначені підсумкові оцінки.uk_UA
dc.description.abstractEN: Tonal rail circuits work in the conditions of simultaneous influence of interferences of different type. These interferences in some cases lead to failures in operation of traveling receivers. For increase in their noise stability it is reasonable to use methodology of optimum reception of signals. Basic operation of processing of entrance additive mix of signal and interferences at such methodology is calculation of mutual correlation function of this mix and basic signal. However in this case there are cross-correlation components of interferences influencing final estimates of parameters of useful signal and these interferences. The purpose of this work is the research of conditions under which the specified cross-correlation components have negligible influence on the specified final estimates. It is shown that in the conditions of regular operation of rail circuits such influence really is negligible. Need of consideration of ways of simplification of means of processing of information signals taking into account the opportunities given by the elicited fact is noted.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectрейкове колоuk_UA
dc.subjectкореляційна обробкаuk_UA
dc.subjectбагатокомпонентна завадаuk_UA
dc.subjectгармоніка живильної напругиuk_UA
dc.subjectкрос-кореляціяuk_UA
dc.subjectrail circuituk_UA
dc.subjectcorrelation processinguk_UA
dc.subjectmulticomponent interferenceuk_UA
dc.subjectharmonic of power voltageuk_UA
dc.subjectcross-correlationuk_UA
dc.titleВзаємна кореляція компонентів завад роботі тональних рейкових кілuk_UA
dc.title.alternativeMutual correlation of components of interferences to work of tonal rail circuitsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panchenko.pdf218.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.