Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4475
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРозсоха, Олександр Володимирович-
dc.contributor.authorСмачило, Юлія Володимирівна-
dc.contributor.authorПавленко, Олена Михайлівна-
dc.contributor.authorRozsokha, Olexandr-
dc.contributor.authorSmachilo, Julia-
dc.contributor.authorPavlenko, Olena-
dc.date.accessioned2020-11-19T07:25:40Z-
dc.date.available2020-11-19T07:25:40Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationРозсоха О. В. Оптимізація конструкції розв’язок підходів залізничного вузла для умов швидкісного руху поїздів / О. В. Розсоха, Ю. В. Смачило, О. М. Павленко // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2018. - № 3. - С. 23-30.uk_UA
dc.identifier.issn1681-4886 (рrint); 2413-3833 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4475-
dc.description.abstractUA: У статті узагальнена та набула подальшого розвитку теорія проектування об’єктів транспортної інфраструктури на прикладі розв’язок підходів до залізничного вузла. Подано математичну модель визначення оптимальних конструктивних параметрів розв’язок колій в залізничних вузлах з позиції ресурсозбереження та забезпечення безпеки руху. Діючі методи розрахунку колієпровідних розв’язок спрямовані на побудову геометричних форм без проведення оптимізаційних розрахунків щодо визначення конструктивних параметрів колієпровідних розв’язок. Модель базується на мінімізації капітальних витрат у будівництво колієпровідної розв’язки при оптимальних кутах перехрещення колій, радіусах кривих дільниць та марках хрестовин стрілочних переводів. Подано у загальному вигляді модель управління ризиками виникнення транспортних подій на підходах до вузла.uk_UA
dc.description.abstractEN: The theory of the transport infrastructure objects design is generalized and further developed in the example of the railway junction. A mathematical model for determining optimal design parameters for road junctions in railway junctions from the position of resource saving and ensuring traffic safety is presented. The current methods for calculating overpasses are aimed at constructing geometric shapes without carrying out optimization calculations to determine the design parameters. The model is based on the minimization of capital costs in the construction of a roadside intersection at optimal intersection angles, radiuses of curve sections and marks of crosses of turnouts. A general model of risk management for the occurrence of transport accidents on the approaches to the node is presented. The aim of this work is to improve the efficiency of rail passenger services in the implementation of highspeed highways. One of the many areas of these measures is to improve the design of rail track solution nodes. Solutions track called complex devices and structures (koliyeprovodiv), for admission of rolling stock on the routes that intersect each other.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectколієпровідні розв’язкиuk_UA
dc.subjectпідходи до вузлаuk_UA
dc.subjectоптимізаціяuk_UA
dc.subjectoverbridgeuk_UA
dc.subjectapproach to junctionuk_UA
dc.subjectoptimizationuk_UA
dc.titleОптимізація конструкції розв’язок підходів залізничного вузла для умов швидкісного руху поїздівuk_UA
dc.title.alternativeOptimization of railway junction construction in conditions of highspeed trafficuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rozsokha.pdf957.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.