Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПанченко, Сергей Владимирович-
dc.contributor.authorСаяпина, Инна Александровна-
dc.contributor.authorПанченко, Сергій Володимирович-
dc.contributor.authorСаяпіна, Інна Олександрівна-
dc.contributor.authorPanchenko, S. V.-
dc.contributor.authorSaiapina, І. А.-
dc.date.accessioned2020-11-19T17:21:26Z-
dc.date.available2020-11-19T17:21:26Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationПанченко С. В. Нейросетевая модель устройства управления помехоустойчивой тональной рельсовой цепью / С. В. Панченко, И.А. Саяпина // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2017. - № 1. - С. 12-17.uk_UA
dc.identifier.issn1681-4886-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4488-
dc.description.abstractRU: Разработана нейросетевая модель устройства управления тональной рельсовой цепью, позволяющая повысить её помехоустойчивость за счет более точной подстройки защитного временного интервала, в течение которого на вход путевого приемника не поступают помехи. Способность адаптировать длительность задержки сигнала к условиям работы рельсовой цепи достигается благодаря использованию в составе модели нейронных сетей, нейроны которых подстраивают при этом свои синаптические веса. UA: Розроблено нейромережеву модель пристрою керування тональним рейковим колом, що дає змогу підвищити його завадостійкість за рахунок більш точного підстроювання захисного часового інтервалу, протягом якого на вхід колійного приймача не надходять завади. Здатність адаптувати тривалість затримки сигналу до умов роботи рейкового кола досягається завдяки використанню в складі моделі нейронних мереж, нейрони яких підлаштовують при цьому свої синаптичні ваги. EN: The article deals with a designed neuronet model of the control unit for an audio frequency track circuit which makes it possible to increase its noise stability by using the fine tuning of a guard time during which track receivers do not receive disturbances. It can adapt long signal delays to the track circuit operating conditions by using neuronets integrated in the model, the neurons adjusting their synaptic weights. The division of the neuronet model into five functional components which depend on the frequency of the carrying signal allowed minimizing the root-meansquare error for a learning sample, and also reducing the number of neurons in a buried layer of the neuronet.uk_UA
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectнейронuk_UA
dc.subjectнейронная сетьuk_UA
dc.subjectвесовые коэффициентыuk_UA
dc.subjectмоделированиеuk_UA
dc.subjectтональная рельсовая цепьuk_UA
dc.subjectрельсовая линияuk_UA
dc.subjectнейронuk_UA
dc.subjectнейронна мережаuk_UA
dc.subjectвагові коефіцієнтиuk_UA
dc.subjectмоделюванняuk_UA
dc.subjectтональне рейкове колоuk_UA
dc.subjectрейкова лініяuk_UA
dc.subjectneuronuk_UA
dc.subjectneuronetuk_UA
dc.subjectweight coefficientsuk_UA
dc.subjectmodellinguk_UA
dc.subjecttone track circuituk_UA
dc.subjectrail lineuk_UA
dc.titleНейросетевая модель устройства управления помехоустойчивой тональной рельсовой цепьюuk_UA
dc.title.alternativeНейромережева модель пристрою керування завадостійким рейковим коломuk_UA
dc.title.alternativeNeural network model of the control unit for noise-immune tonal track circuituk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panchenko.pdf249.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.