Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4512
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДаренский, Александр Николаевич-
dc.contributor.authorЛейбук, Ярослав Сергеевич-
dc.contributor.authorДаренський, Олександр Миколайович-
dc.contributor.authorЛейбук, Ярослав Сергійович-
dc.contributor.authorDarenskiy, Alexander-
dc.contributor.authorLeibuk, Yaroslav-
dc.date.accessioned2020-11-20T12:45:35Z-
dc.date.available2020-11-20T12:45:35Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationДаренский А. Н. Математическая модель колебаний железнодорожного пути как балки, которая имеет инерционные характеристики / А. Н. Даренский, Я. С. Лейбук // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2017. - №. 2. - С. 16-20.uk_UA
dc.identifier.issn1681-4886-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4512-
dc.description.abstractRU: Разработана математическая модель колебаний железнодорожного пути, в основу которой положена расчетная схема пути в виде балок на многих упруго-диссипативных опорах. В отличие от разработанных ранее моделей учтена распределенная масса пути. Это позволяет применять предлагаемую модель, в том числе для расчетов сил взаимодействия пути и подвижного состава, а также для условий скоростного и высокоскоростного движения.uk_UA
dc.description.abstractUA: Розроблено математичну модель коливань залізничної колії, в основу якої покладена розрахункова схема колії у вигляді балок на багатьох пружно-дисипативних опорах. На відміну від розроблених раніше моделей врахована розподілена маса колії. Це дає змогу застосовувати запропоновану модель, у тому числі для розрахунків сил взаємодії колії та рухомого складу, а також для умов швидкісного і високошвидкісного руху.-
dc.description.abstractEN: A mathematical model of rail track vibrations based on the design diagram of a long beam on many elastic-dissipative supports, which differs from previously developed models, has been developed. It takes into account the distributed track mass involved in the vibration process. The mass includes the mass of rails, fastening elements of ties, part of the ballast and roadbed which are subject to vibration deformations. The model makes it possible to calculate the track-train interaction forces for both industrial and trunk railways intended for conventional and high-speed traffic. The study presents general equations of free and forced vibrations of the beam of distributed mass, a differential equation of transverse vibrations of the beam and the solution to this equation under the disturbing force. Furthermore, these equations will allow solving the problem on the track-train interaction using the design diagram of the track as a beam on multiple elastic-dissipative supports.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectбалка на многих упруго-диссипативных опорахuk_UA
dc.subjectсвободные и вынужденные колебанияuk_UA
dc.subjectбалка на багатьох пружнодисипативних опорахuk_UA
dc.subjectвільні і вимушені коливанняuk_UA
dc.subjecta beam on multiple elastic-dissipative supportsuk_UA
dc.subjectfree and forced vibrationsuk_UA
dc.titleМатематическая модель колебаний железнодорожного пути как балки, которая имеет инерционные характеристикиuk_UA
dc.title.alternativeМатематична модель коливань залізничної колії як балки, що має інерційні характеристикиuk_UA
dc.title.alternativeA mathematical model of vibrations of railway track as beams, which has inertial characteristicsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Darenskiy.pdf150.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.