Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4768
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОмаров, Мурад Анвер огли-
dc.contributor.authorЦехмистро, Роман Иванович-
dc.contributor.authorOmarov, М. А.-
dc.contributor.authorTsekhmistro, R. I.-
dc.date.accessioned2020-12-03T14:15:34Z-
dc.date.available2020-12-03T14:15:34Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationОмаров М. А. Метод оптимальной комплектации модулятора оптического модуля бесконтактного рельсового дефектоскопа / М. А. Омаров, Р. И. Цехмистро // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2016. - № 5. - С. 51-57.uk_UA
dc.identifier.issn1681-4886 (рrint); 2413-3833 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4768-
dc.description.abstractUA: У статті наведено опис безконтактного рейкового дефектоскопа з використанням модульованого оптичного випромінювання. Описано алгоритм оптимальної комплектації модулятора оптичного випромінювання на основі ефекту Керра, тобто підбору анізотропного кристалу з відповідними фізичними властивостями. Показана ефективність зазначеного алгоритму, що знижує людські і апаратні пристрої для налагоджування дефектоскопа.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article describes a noncontact rail flaw detector with the modulated optical radiation. Specified is the algorithm of the optimum configuration for the optical radiation modulator based on the Kerr effect, that is, the proper selection of an anisotropic crystal with appropriate physical properties. The article shows the efficiency of the above-mentioned algorithm, which reduces human and hardware resources for adjusting the rail flaw detector. The scientific newness consists in a simplified selection of elements (anisotropic crystals) with the different quality of the surface treatment, which leads to different values of the refractive index, and in turn changes the modulation quality parameters of the optical radiation affecting the operation of a more complex device - flaw detector. The proposed method can be implemented using software and experimental methods. The first method is promising in terms of productivity, however, it requires a high-precision mathematical model for the functional device and the absolute input control of the elements. The second method requires special test equipment where the elements will be mounted during an experiment. After that, the elements will be retrieved from the measuring bench and transferred for the final assembly on the optical module of a flaw detector in our case.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectдистанційна дефектоскопіяuk_UA
dc.subjectлазерuk_UA
dc.subjectінтерферометрuk_UA
dc.subjectдефекти рельсuk_UA
dc.subjectсвітловодиuk_UA
dc.subjectефект Керраuk_UA
dc.subjectмодуляторuk_UA
dc.subjectпоказник заломленняuk_UA
dc.subjectоптимальна комплектаціяuk_UA
dc.subjectremote flaw detectionuk_UA
dc.subjectlaseruk_UA
dc.subjectinterferometeruk_UA
dc.subjectrail defectsuk_UA
dc.subjectoptical fiberuk_UA
dc.subjectKerr effectuk_UA
dc.subjectmodulatoruk_UA
dc.subjectrefractive indexuk_UA
dc.subjectoptimum configurationuk_UA
dc.titleМетод оптимальной комплектации модулятора оптического модуля бесконтактного рельсового дефектоскопаuk_UA
dc.title.alternativeOptimum configuration method for optical module modulator of noncontact rail flaw detectoruk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Omarov.pdf305.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.