Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/6962
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛаврухін, Олександр Валерійович-
dc.contributor.authorLavrukhin, A. V.-
dc.date.accessioned2021-05-30T17:14:32Z-
dc.date.available2021-05-30T17:14:32Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationЛаврухін О. В. Удосконалення АРМ поїзного диспетчера з використанням нечіткої логіки : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 - експлуатація та ремонт засобів транспорту / Олександр Валерійович Лаврухін ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. - Харків, 2004. - 22 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/6962-
dc.description.abstractUA: Дисертація присвячена питанням удосконалення АРМ оперативних працівників за рахунок розширення функціонального складу задач в області організації вагонопотоків та поїздоутворення. Основу додаткового комплексу задач становлять моделі нечіткої логіки, які забезпечують вирішення питань прогнозування розподілу вагонопотоків на полігоні дирекції залізничних перевезень та раціонального поїздоутворення. Перевагами розроблених моделей прогнозування є можливість враховувати місячні, квартальні та річні відхилення при розподілі вагонопотоків за допомогою відношень симетричності, транзитивності та рефлексивності. З метою підвищення швидкості реагування на оперативну ситуацію розроблена модель, інтегрована до АРМ ТВК. Для вирішення додаткових задач оперативного корегування ПФП розроблена НССПР, в основу якої покладені моделі нечіткої логіки, що оперують з лінгвістичними змінними. Реалізація моделей раціонального поїздоутворення відбувається на АРМ ДНЦ.uk_UA
dc.description.abstractEN: The dissertation is devoted to the problems of improving the automated operator’s position of operative workers at the expense of widening functional tasks in the branch of wagon traffic organization and gathering trains. In the basis of additional complex of tasks there are models of indistinct logic which help to solve such problems as forecasting the distribution of wagon traffic in the site of management of railway transportation and rational gathering trains. The advantage of the developed models of forecasting is possibility of taking into account month, quarter and year deviations under the distribution of wagon traffic in the ratio of symmetry, transitivity and reflexivity. In order to increase the speed of reacting to operative situations it is developed the model integrated to the automated operator’s position of goods cashier. In order to solve extra tasks of operative correction of the plan of gathering freight trains it is developed the indistinct situational system of making decisions. This system is based on the models of indistinct logic that deal with linguistic variables. Realization of the models of rational gathering trains takes place on the automated operator’s position of operative workers.-
dc.publisherДонецький інститут залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectАРМ ДНЦuk_UA
dc.subjectАРМ ТВКuk_UA
dc.subjectорганізація вагонопотоківuk_UA
dc.subjectоперативне корегування плану формування вантажних поїздівuk_UA
dc.subjectмоделі нечіткої логікиuk_UA
dc.subjectфункція приналежностіuk_UA
dc.subjectthe automated operator’s position of operative workersuk_UA
dc.subjectthe automated operator’s position of goods cashieruk_UA
dc.subjectwagon traffic organizationuk_UA
dc.subjectoperative correction of the plan of gathering freight trainsuk_UA
dc.subjectthe models of indistinct logicuk_UA
dc.subjectintegranduk_UA
dc.titleУдосконалення АРМ поїзного диспетчера з використанням нечіткої логікиuk_UA
dc.title.alternativeImprovement of Automated Operator’s Position of a Train Controller Using Indistinct Logicuk_UA
dc.typeBookuk_UA
Appears in Collections:2004

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aref_Lavrukhin.pdf665.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.