Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/765
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВоловельская, Ирина Валерьевна-
dc.contributor.authorПаничева, В.-
dc.contributor.authorVolovelskaya, I. V.-
dc.contributor.authorPanicheva, V.-
dc.date.accessioned2018-11-27T08:37:10Z-
dc.date.available2018-11-27T08:37:10Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВоловельская, И. В. Влияние инноваций на конкурентные преимущества предприятий / И. В. Воловельская, В. Паничева // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2016. - № 55. - С. 64-67.uk_UA
dc.identifier.issn2075-4892 (print); 2413-4892 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/765-
dc.description.abstractRU: Предприятия различных видов деятельности и форм собственности постоянно ищут пути повышения эффективно сти своей работы. Это связано с тем, что внешняя среда становится все более агрессивной, на нее активно влияют глобализация и усилившаяся в последнее время конкуренция на международном рынке. Для того, чтобы выжить во враждебной среде, предприятия должны постоянно искать пути обеспечения конкурентных преимуществ, на обеспечение которых наибольшее влияние оказывают такие факторы, как: инновационная деятельность; правильная организация сбытовой сети; организация технического обслуживания продукции; создание имиджа предприятия; воздействие тенденций развития конъюнктуры на положение предприятия на рынке и т.д.uk_UA
dc.description.abstractEN: Enterprises of different activities and forms of property are constantly looking for ways to improve the effectiveness of its work. This is due to the fact that the external environment is becoming more aggressive, it actively influence globalization, intensified competition in recent years on the international market. In order to survive in a hostile environment, companies must constantly look for ways to provide competitive advantages to ensure that the most affected by such factors as: innovation; the proper organization of the sales network; organization of maintenance products; creation of the company's image; the impact of conditions on development trends in the market position of the company, etc. Companies that fall into this situation are forced to implement its activities more and more new programs of innovation. The easiest way to solve these problems is to optimize the production, as a guarantee of success for the future production. To do this, we suggest to use one of the most well-known production management models.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectинновацииuk_UA
dc.subjectконкурентоспособностьuk_UA
dc.subjectконкурентные преимуществаuk_UA
dc.subjectмодель управления производствомuk_UA
dc.subjectінноваціїuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectконкурентні перевагиuk_UA
dc.subjectмодель управління виробництвомuk_UA
dc.subjectinnovationsuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectcompetitive advantagesuk_UA
dc.subjectthe model of production managementuk_UA
dc.titleВлияние инноваций на конкурентные преимущества предприятийuk_UA
dc.title.alternativeThe impact of innovation on the competitive advantages of enterprisesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 55

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Volovelskaya.pdf424.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.