Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/9079
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯковлев, Сергій Сергійович-
dc.contributor.authorYakovlev, S.S.-
dc.date.accessioned2022-05-02T10:57:59Z-
dc.date.available2022-05-02T10:57:59Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЯковлев, С. С. Формування адаптивної системи утримання прискореного рухомого складу : дис. ...канд. техн. наук : 05.22.07 – Рухомий склад залізниць та тяга поїздів ; 273 – Залізничний транспорт / Сергій Сергійович Яковлев ; наук. керівник Крашенінін О. С. ; Укр. держ. ун-т залізн. трансп. - Харків, 2021. - 194 с. - Бібліогр. : С. 166-186.uk_UA
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/9079-
dc.description.abstractUA: Дисертацію присвячено науковому обґрунтуванню формування системи утримання ПРС, який працює на залізницях України, з урахуванням її адаптації до умов експлуатації, технічного стану ПРС та удосконалення технології взаємодії ремонтних господарств депо, виробників і постачальників запасних частин. На фоні загального скорочення обсягів перевезень в Україні й існування надлишків локомотивних депо та їхніх ремонтних потужностей постає задача вибору варіантів: або переобладнання існуючих ремонтних потужностей на базі локомотивних депо для обслуговування ПРС, або побудови повністю нових ремонтних сервісних центрів (СЦ), або виконання великих видів ремонту на потужностях виробника (постачальника) ПРС у відповідній країні. Розглядалося питання щодо доцільності запровадження адаптивної системи утримання ПРС на основі формування такої технології, яка поєднує як переваги сучасних вбудованих систем діагностування окремого обладнання, так і проведення діагностування в стаціонарних умовах ремонтного господарства депо на основі визначення ефективної функції сумарних витрат. EN: The dissertation is devoted to the scientific substantiation of formation of the system of maintenance of the accelerated rolling stock working on the railways of Ukraine taking into account adaptation of local operating conditions that will allow to increase operational reliability and efficiency of use of the accelerated rolling stock. In the conditions of the general reduction in traffic in Ukraine and the existence of excess capacity of existing locomotive depots, the task is to form repair centers to service accelerated rolling stock on the basis of existing locomotive depots, or at the facilities of the manufacturer of accelerated rolling stock in the country. The issue that was considered is related to expediency of introduction of adaptive system of accelerated rolling stock maintenance on the basis of formation of such technology which combines advantages of modern built-in systems of diagnostics of the separate equipment, and carrying out diagnostics in stationary conditions of repair economy of depot on the basis of definition of effective function of total expenses for definition of adaptive system of maintenance of the accelerated rolling stock. The study identifies the factors influencing the universality of the facilities of the repair ability of the depot of accelerated rolling stock to create the possibility of repair measures for accelerated rolling stock not only the assigned fleet of the depot, but also accelerated rolling stock from other depots. The development of scientific aspects of the formation of regional service centers and the assignment of depots to them was implemented. There were considered issues related to of ensuring the technological reliability of the repair units of the depot for the repair of accelerated rolling stock by the criterion of the optimal number of performers in the repair crews. The strategy devoted to optimal interaction of repair house holding depots, producers and suppliers of repair found, was determined. The question concerning the influence of temporary redundancy of work of separate equipment of the accelerated rolling stock on its reliability under the condition of various laws of distribution of working time, recovery time, time on temporary redundancy was considered.uk_UA
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectадаптивна система утриманняuk_UA
dc.subjectприскорений рухомий складuk_UA
dc.subjectексплуатаційна надійністьuk_UA
dc.subjectремонтне господарствоuk_UA
dc.subjectadaptive restraint systemuk_UA
dc.subjectaccelerated rolling stockuk_UA
dc.subjectoperational reliabilityuk_UA
dc.subjectrepair facilitiesuk_UA
dc.titleФормування адаптивної системи утримання прискореного рухомого складуuk_UA
dc.title.alternativeFormation of an adaptive system of holding accelerated rolling stockuk_UA
dc.typeBookuk_UA
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dis_Yakovlev (1).pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.