Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/90
Title: Обґрунтування вибору оптимального варіанта організації швидкісного руху
Other Titles: Обоснование выбора оптимального варианта организации скоростного движения
Justification of a choice of an optimum variant of the organization of high-speed movement
Authors: Рибальченко, Лілія Ігорівна
Нерівня, Олег Владиславович
Rybalchenko, Liliia Igorivna
Nerivnia, Oleh
Keywords: пасажирські перевезення
швидкісний рух
оптимізація
технологія
пассажирские перевозки
скоростное движение
оптимизация
технология
passenger transportation
high-speed traffic
optimization
technology
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Рибальченко, Л. І. Обґрунтування вибору оптимального варіанта організації швидкісного руху [Текст] / Л. І. Рибальченко, О. В. Нерівня // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - Харків, 2017. - Випуск 173. - С. 205-209.
Abstract: UA: Одним з важливих питань, які потребують розв’язання, є підвищення рівня конкурентоспроможності та збільшення доходів від пасажирських перевезень на залізничному транспорті. Тому знаходження нових рішень для удосконалення швидкісних пасажирських перевезень є значущим для сучасної роботи залізниць. У роботі пропонується порушити питання комплексної оцінки ефективності різних варіантів організації швидкісних пасажирських перевезень. EN: One of the important issues that need to be addressed is to increase the level of competitiveness and increase revenue from passenger transport by rail. Therefore, finding new solutions to improve high-speed passenger traffic is significant for the modern operation of railways. One of the important indicators of the operational work of railways is passenger turnover. When analyzing the statistics of passenger turnover, it was found that in 2014 and in 2015 its number decreased compared to 2013, and in 2016 and early 2017 there was a tendency of growth in its volumes, therefore, the issue of organizing high-speed passenger traffic is significant. In this paper, it is proposed to consider the issue of a comprehensive assessment of the effectiveness of various options for organizing high-speed passenger transportation. To substantiate the choice of the optimal version of the organization of high-speed traffic in the chosen direction, a problem with an optimality criterion is formulated.
URI: https://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/90
ISSN: 1994-7852
Appears in Collections:Випуск 173

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rybalchenko.pdf259.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.