Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/935
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПащенко, Ю. Є.-
dc.contributor.authorКорінь, Мирослава Василівна-
dc.contributor.authorПащенко, Ю. Е.-
dc.contributor.authorКоринь, М. В.-
dc.contributor.authorPashchenko, Y. E.-
dc.contributor.authorKorin, M. V.-
dc.date.accessioned2019-03-25T10:55:32Z-
dc.date.available2019-03-25T10:55:32Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationПащенко, Ю. Є. Державно-приватне партнерство як механізм фінансового забезпечення розвитку транспортної інфраструктури залізниць [Текст] / Ю. Є. Пащенко, М. В. Корінь // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2015. - № 49. - С. 74-79.uk_UA
dc.identifier.issn2075-4892-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/935-
dc.description.abstractUA: В статті встановлено, що реалізація пріоритетних напрямків розвитку інфраструктури залізничного транспорту, визначених Транспортною стратегією України, потребує значного фінансування, необхідні обсяги якого відсутні як в Укрзалізниці, так і в державному бюджеті України. Визначено, що одним із ефективних інструментів фінансового забезпечення розвитку інфраструктури залізниць є механізм державно-приватного партнерства. На основі цього досліджено сутність державноприватного партнерства, визначено його основні ознаки та форми реалізації. Обґрунтовано доцільність застосування контрактів життєвого циклу як форми державно-приватного партнерства в сфері фінансового забезпечення розвитку інфраструктури залізниць та подано організаційну схему співпраці учасників проектів розвитку інфраструктури залізничного транспорту на основі державно-приватного партнерства. RU: В статье установлено, что реализация приоритетных направлений развития железнодорожного транспорта, определенных Транспортной стратегией Украины, требует огромного финансирования, необходимые объемы которого отсутствуют как в железных дорогах, так и в государственном бюджете Украины. Определено, что одним из эффективных инструментов финансового обеспечения развития инфраструктуры железных дорог может рассматриваться механизм государственно-частного партнерства. На основе этого исследовано сущность государственно-частного партнерства, определены его основные признаки и формы реализации. Обосновано целесообразность применения контрактов жизненного цикла как формы государственно-частного партнерства в сфере финансового обеспечения развития инфраструктуры железных дорог, представлено организационную схему сотрудничества участников проектов развития инфраструктуры железнодорожного транспорта на основе государственно-частного партнерства. EN: The paper found that the implementation of the priority areas of railway infrastructure, defined transport strategy Ukraine requires significant funding required amounts which are absent in Railways and the state budget of Ukraine. It was determined that one of the effective tools of financial security of railroad infrastructure is a mechanism of public-private partnerships. Based on this the essence of public-private partnership, its main characteristics and forms of implementation. Deals with the author's views on the content of public-private partnership in the field of railway transport infrastructure by which to understand the mechanism proposed cooperation of public and private capital in the field of attracting financial resources, introduction of modern management techniques and intellectual potential, on the one hand, and the institutional framework for development of infrastructure facilities in the railway sector, on the other, to implement the strategic development of rail transport and achieve social and economic impact. Expediency of contract life cycle as a form of publicprivate partnerships in the area of financial security of railroad infrastructure and organizational chart presented participants cooperation projects of railway infrastructure through public-private partnerships.uk_UA
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectдержавно-приватне партнерствоuk_UA
dc.subjectінфраструктураuk_UA
dc.subjectзалізничний транспортuk_UA
dc.subjectмеханізмuk_UA
dc.subjectконтракт життєвого циклуuk_UA
dc.subjectгосударственно-частное партнерствоuk_UA
dc.subjectинфраструктураuk_UA
dc.subjectжелезнодорожный транспортuk_UA
dc.subjectмеханизмuk_UA
dc.subjectконтракт жизненного циклаuk_UA
dc.subjectpublic-private partnershipsuk_UA
dc.subjectinfrastructureuk_UA
dc.subjectrail transport mechanismuk_UA
dc.subjectcontract lifecycleuk_UA
dc.titleДержавно-приватне партнерство як механізм фінансового забезпечення розвитку транспортної інфраструктури залізницьuk_UA
dc.title.alternativeГосударственно-частное партнерство как механизм финансового обеспечения развития транспортной инфраструктуры железных дорогuk_UA
dc.title.alternativePublic-private partnership as funding mechanisms for development of transport infrastructure railwaysuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 49

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pashchenko.pdf492.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.