Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/10355
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТаратушка, Костянтин Володимирович-
dc.contributor.authorTaratushka, Konstantin Vladimirovich-
dc.date.accessioned2022-08-12T09:55:27Z-
dc.date.available2022-08-12T09:55:27Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationТаратушка К. В. Визначення раціональних режимів регулювання швидкості скочування відчепів з гірки / К. В. Таратушка // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 143. - С. 28-32.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/10355-
dc.description.abstractUA: Проаналізовано наукові підходи до регулювання швидкості скочування відчепів на спускній частині гірки. Визначено раціональні швидкості виходу відчепів з гальмових позицій в заданих умовах експлуатації.uk_UA
dc.description.abstractEN: Scientific approaches to speed regulating of cuts movement on drain part of sorting hump are analysed. For research of the brake modes scientific approach which more fully takes into account influence of the modes on operating costs is chosen. Rational output speeds of cuts from brake positions in the set external environments are set. The lacks of the set brake modes are indicated. Considered article concerns relevant to the problem - speed control slide to Unhook the drain of the hills. The aim of the paper is the definition of rational speed Unhook the release of brake position in the given conditions. The author examined the improvements in trains disbandment by defining rational speed Unhook the release of brake position drain of the hills. The main aim of the study is to evaluate the efficacy of different modes of inhibition in Unhook the set conditions. Addressing issues considered in the article shows that this model can be adapted to automated systems hills in order to improve not only safety, but also the efficiency of the sorting process.-
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectгіркаuk_UA
dc.subjectгальмова позиціяuk_UA
dc.subjectсортувальний процесuk_UA
dc.subjectрегулювання швидкостіuk_UA
dc.subjectавтоматизаціяuk_UA
dc.subjecthumpuk_UA
dc.subjectbrake positionuk_UA
dc.subjectsorting processuk_UA
dc.subjectregulating of speeduk_UA
dc.subjectautomationuk_UA
dc.titleВизначення раціональних режимів регулювання швидкості скочування відчепів з гіркиuk_UA
dc.title.alternativeDetermination of the rational regulate modes of cuts movement speed from humpuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 143

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Taratushka.pdf365.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.