Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/120
Title: Експериментальне визначення жорсткостей прокладок скріплень ТРЕП І ТРЕП-Ш
Other Titles: Experimental determination of stiffness of strip repleni TRAP-N AND TRAP
Authors: Даренський, Олександр Миколайович
Бєліков, Едуард Анатолійович
Darenskiy, Alexander Nikolaevich
Byelikov, Eduard Anatolyevich
Keywords: жорсткість підрейкової прокладки
коефіцієнт тертя вкладиша по підошві рейки
сила клемного натискання
пружні динамічні вертикальні деформації
stiffness of the rail pads
the coefficient of friction of liner along the base of the rail
the terminal pressing force
the elastic dynamic vertical deformation
the force pressing the mounting terminals
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Даренський, О. М. Експериментальне визначення жорсткостей прокладок скріплень ТРЕП І ТРЕП-Ш / О. М. Даренський, Е. А. Бєліков // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Вип. 169. - С. 150-156.
Abstract: UA: У статті надано результати експериментальних досліджень жорсткостей прокладок перспективних скріплень типів ТРЕП і ТРЕП-Ш. Дослідження проводилися в лабораторних умовах для отримання значень статичної та динамічної жорсткості при стисненні, а також жорсткості прокладок при зсуві. Випробувались як нові прокладки, так і прокладки, які були в експлуатації протягом 8 років. Це дало можливість отримати емпіричні залежності параметрів, що досліджувались, від термінів експлуатації.
EN: The article presents the results of experimental studies of horstkorta gaskets fasteners types of TRAP-N and TRAP. These bonds differ from the common bonds of KB less consumption of materials and the lack of threaded connections. As a result of researches made in the laboratory were obtained stiffness of the gasket when compressed under static and dynamic zagrozenia. To determine the horizontal shear stiffness of bonds of these types were obtained stiffness of the pads when they shift, depending on the size of their compression by the vertical forces. Studies of pads that have been in use, possible to obtain empirical dependences of change of these parameters over time.
URI: https://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/120
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 169

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Darenskiy.pdf246.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.