Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/132
Title: Дослідження поверхонь відгуку показників міцності тягових зубчатих передач з різними ступенями зносу профілів зубців
Other Titles: Research of surfaces of response of indexes of durability of the hauling gearing with the different degrees of wear of profiles of points
Authors: Громов, Володимир Ігорович
Gromov, Volodimir Igorovich
Keywords: тягові зубчаті передачі залізничного рухомого складу
показники міцності
поверхні відгуку
traction gears of railway rolling stock
strength indicators
response surfaces
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Громов В. І. Дослідження поверхонь відгуку показників міцності тягових зубчатих передач з різними ступенями зносу профілів зубців / В. І. Громов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Випуск 168. - С. 37-44.
Abstract: UA: Показано, що дослідження поверхонь відгуку показників міцності тягових зубчатих передач має важливе значення для обґрунтованого вибору пар «шестірня-колесо» при здійсненні їх деповських ремонтів. Запропоновано проводити визначення виду поверхонь відгуку та їх дослідження на основі канонічних перетворень узагальнених математичних моделей відповідних показників. В статті наведено результати аналізу поверхонь відгуку згинних напружень зубців шестерень і контактних напружень зубців тягових зубчатих передач електропоїздів серії ЕР2Р.
EN: The urgency of developments aimed at further improvement of repair technologies for traction gears of railway rolling stock is substantiated. As one of the promising areas of such works, studies have been made of the characteristics of gear engagement with the established wear profiles of gear teeth and wheels using generalized mathematical models of the corresponding indicators. Such dependencies, in addition to calculations and evaluation of the considered variants of completing the repair gears, make it possible to obtain the response surfaces of the corresponding indicators of traction gears. The study of such surfaces, the determination of their appearance, and the construction and analysis of binary sections is important for the justified choice of "pinion-wheel" pairs in the repair of traction gears. It is proposed to determine the form of the response surfaces and study them on the basis of canonical transformations of generalized mathematical models of the corresponding indicators. The article presents the results of analysis of the surfaces of the response of flexural stresses of gear teeth and contact stresses of teeth of traction gears of electric trains of ER2R series. It is concluded that in order to obtain a comprehensive picture of the effect of the degree of wear of the tooth and gear tooth profiles on the strength indices, it is necessary to analyze their response surfaces.
URI: https://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/132
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 168

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gromov.pdf176.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.