Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13325
Title: Розвиток послуг підприємств залізничного транспорту на основі розбудови цифрових платформ
Other Titles: Development of railway transport services based on the development of digital platforms
Authors: Обруч, Ганна Володимирівна
Obruch, Anna
Keywords: розвиток
послуги
підприємства залізничного транспорту
цифровізація
цифрова платформа
development
services
railway transport enterprises
digitalization
digital platform
Issue Date: 2019
Publisher: Міжнародний університет фінансів
Citation: Обруч Г. В. Розвиток послуг підприємств залізничного транспорту на основі розбудови цифрових платформ / Г. В. Обруч // Підприємництво та інновації. - 2019. - Вип. 10. - С. 69-73.
Abstract: UA: У статті визначено, що підвищення конкурентоспроможності і забезпечення збалансованого розвитку підприємств залізничного транспорту потребує всебічного вдосконалення процесів реалізації їхніх послуг. Акцентовано увагу на невідповідності послуг підприємств залізничного транспорту критеріям збалансованого розвитку за показниками технічного стану, надійності та безпеки, логістичної ефективності, ресурсозбереження та клієнторієнтованості. Зроблено висновок, що цифровізація стає рушійним чинником розвитку послуг підприємств залізничного транспорту, де ключовим інструментом виступає формування цифрових платформ як комунікаційного майданчика і технології реалізації послуг. Визначено переваги, функції, принципи та організаційні умови для створення цифрових платформ підприємств залізничного транспорту.
EN: The article defines that increasing the competitiveness and ensuring sustainable development of railway transport enterprises requires a comprehensive improvement of the processes of implementing their services. Attention is focused on the discrepancy between the services of railway transport enterprises to the criteria of sustainable development in terms of technical condition, reliability and safety, logistics efficiency, resource saving and customer orientation. It is taken into account that the digital transformation of the economy has accelerated the spread of the platform business model, where the digital platform is a complex information system that provides the functions of interaction between market participants, it is open for use by customers and partners, including application developers, service providers and agents. It is determined that the digital platform allows economic agents to actively use the opportunities formed within the digital economy. They increase the efficiency of business processes, provide fast and reliable communications, create opportunities for the development of the sharing economy and the formation of new ways of creating value and mechanisms for interaction and exchange between economic agents, while reducing the role of geographical, temporal and other factors that affect socio-economic processes, institutions and phenomena.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13325
ISSN: 2415-3583
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Obruch.pdf269.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.