Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13378
Title: Механізм формування стратегічного партнерства за участю залізничного транспорту та міжнародних стейкхолдерів
Other Titles: Mechanism for forming a strategic partnership involving rail transport and international stakeholders
Authors: Панченко, Наталія Георгіївна
Panchenkо, N.
Keywords: залізничний транспорт
управління
міжнародні стейкхолдери
стратегічне партнерство
корпоративна соціальна відповідальність
railway transport
international stakeholders
strategic partnership
corporate social responsibility
Issue Date: 2018
Publisher: Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України
Citation: Панченко Н. Г. Механізм формування стратегічного партнерства за участю залізничного транспорту та міжнародних стейкхолдерів / Н. Г. Панченко // Економіка та держава. - 2018. - № 11. - С. 72-76.
Abstract: UA: У статті доведено, що вітчизняний залізничний транспорт дотримується політики високої соціальної відповідальності не тільки перед своїми працівниками та їх близькими, а також перед населенням всіх регіонів, в яких воно веде свою діяльність, і розглядає інвестування в соціальну сферу як найважливіший елемент сталого розвитку регіонів, а також й всієї держави. Встановлено, що у діловій практиці та під час реалізації положень КСВ у більшості корпорацій розвинених країн світу неодмінною умовою успішного розвитку бізнесу вважають активну, відповідальну і продуктивну взаємодію з усіма зацікавленими сторонами. Одним з ключових завдань у сфері роботи із взаємодії зі стейкхолдерами ПАТ "Українська залізниця" є налагодження взаємовигідної продуктивної взаємодії з групами вітчизняних та міжнародних зацікавлених сторін, що стане в подальшому основою для розвитку корпоративної соціальної відповідальності.
EN: The article shows that domestic rail transport adheres to a policy of high social responsibility not only to its employees and their relatives, but also to the population of all regions in which it operates, and considers investing in the social sphere as an essential element of the sustainable development of the regions, and also the whole state. It is established that in business practice and during implementation of the provisions of CSR, in most corporations of developed countries, an essential condition for successful business development is considered to be active, responsible and productive interaction with all interested parties. One of the key tasks in cooperation with stakeholders of PJSC "Ukrainian Railways" is to establish mutually beneficial productive interaction with groups of domestic and international stakeholders, which will become the basis for the development of corporate social responsibility in the future. The following groups of international stakeholders were selected to form strategic partnerships: International Educational and Educational Programs, International Environmental Subjects, Railway Transport Investment Companies, International Organizations for Infrastructure Activities of Railway Transport. When forming the partnership lines, it should be borne in mind that globalization and the economics of foreign policy are expanding the range of goals of international strategic relations, using new methods of its application for this purpose.
EN: Modern economic, political and social tensions in the country, the lack of an effective strategy and clearly defined priorities of economic development of the state, ahead of the intellectual and innovative development of advanced countries and the strengthening of global competitive trends have led to the aggravation of the existing problems of domestic enterprises and increase the level of risk of their environment. Not spared such trends and enterprises of railway transport, which are now, in addition to deepening the urgent problems faced with a number of reformation risks due to the slowdown and deformation of the reform of the railway industry. On the basis of the analysis the key problems of development of the enterprises of railway industry, identification of risk factors of development of railway transport which are systematized on several groups is carried out: legislative, organizational and administrative, financial and investment, corruption, personnel, reputational, technical and technological, environmental risk factors, risk factors of safety, relations with clients and partnership. Taking into account certain risks, the importance of using risk management as an important direction of corporate governance is established. It is determined that the practice of risk management in the railway industry is characterized by fragmentation and has no complex application.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13378
ISSN: 2306-6806
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panchenko.pdf814.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.