Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13516
Назва: Розвиток пасажирських комплексів на основі закономірностей формування пасажиропотоків
Інші назви: Развитие пассажирских комплексов на основе закономерностей формирования пассажиропотоков
Development of Passenger Complexes on the Basis of Regularities of Forming Passenger Flows
Автори: Торопов, Борис Іванович
Торопов, Б. И.
Toropov, B. І.
Ключові слова: вокзальний комплекс
транспортно – пересадочні вузли
пасажиропотоки
взаємодія потоків
математична модель
наукова експертиза
якість обслуговування
terminal complex
transport transfer junctions
passenger flows
interaction of flows
mathematic simulation model
scientific expertise
quality of passenger service
Дата публікації: 2001
Видавництво: Київський інститут залізничного транспорту
Бібліографічний опис: Торопов Б.І. Розвиток пасажирських комплексів на основі закономірностей формування пасажиропотоків : автореф. дис. ...канд техн. наук : спец. 05.22.01 – Транспортні системи / Борис Іванович Торопов ; Харків. держ. акад. залізн. трансп. - Харків, 2001. - 16 с.
Короткий огляд (реферат): UA: До захисту представлена робота, що містить дослідження, присвячені закономірностям формування пасажиропотоків в транспортно - пересадочних вузлах та пасажирських комплексах . Виявлені закономірності формування пасажиропотоків і величини, які зумовлюють характер функціонування транспортно – пересадочних вузлів та пішохідних комунікацій пасажирських комплексів і визначають їх параметри. Розглянуі питання моделювання динаміки пасажиропотоків вокзального комплексу на основі нормативного і виконаного графіку руху пасажирських поїздів і моделі групової поведінки пасажирів. Приведена імітаційна модель взаємодії пасажирських потоків в транспортно – пересадочних вузлах і пасажирських комплексах. Дана класифікація моделей задач в даній галузі досліджень. Запропонована процедура наукової експертизи проектів розвитку вокзальних комплексів та трьохрівнева система оцінки якості обслуговування пасажирів.
EN: Results of made transport and sociological studies of transport transfer junctions, methods of two phase treatment of selected totality of passenger flows, and laws of forming passenger flows as well as their parameters are given. Relationship of probable values describing passenger flows and determining parameters of pedestrian communications of transport transfer junctions and passenger complexes are revealed. The calculation of pedestrian communications (concourses, platforms, stairs, passages, etc.) taking into account regularities of forming passenger flows and relationships obtained is given. Matters of simulating the level and dynamics of passenger flows of the railway terminal of a large modern city are considered. The simulation is suggested on the basis of using databases of standard and working traffic schedules of passenger trains and model of passenger group behaviour. The approach to determine non-planned losses of labour and financial resources due to breaking train traffic schedule is suggested. Analysis of foreign development research in this field is given. The automated imitation simulation model to study and estimate the functioning of complex probable systems of serving passenger flows at transport transfer junctions and passenger complexes, using the method of probable and automated simulation is proposed. The classification of simulation models and examples of tasks in the field of applied simulation research is given. Implementation of simulation gives an opportunity to determine optimal system parameters: sizes of terminal's spaces (concourses, platforms, etc.), layouts and width of entrances/ exits to minimize delay of passengers at the terminal. The task for optimizing (correcting) the traffic schedule of passenger trains, parameters, and layouts of entrances/ exits to minimize the passenger delay can be put forward for existing terminal complexes. Procedure of scientific expertise of projects on developing passenger complexes and three-level system of passenger service quality estimation are suggested. Modern concepts of developing passenger complexes and the state of scientific development determine the made research as an actual one intended to solve the important scientific and engineering task and to increase the efficiency of passenger complexes functioning.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13516
Розташовується у зібраннях:2001

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
aref_ Toropov.zip43.49 kBUnknownПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.