Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13604
Title: Розроблення стратегії цифрової трансформації підприємств залізничного транспорту
Other Titles: Development of the digital transformation strategy of railway transport enterprises
Authors: Корінь, Мирослава Василівна
Лановий, О.А.
Поддубкін, М.М.
Зайцева, Л.Д.
Korin, M.
Lanovyy, O.
Poddubkin, M.
Zaitseva, L.
Keywords: цифрова трансформація
стратегія
підприємства залізничного транспорту
ключові елементи
ознаки
принципи
digital transformation
strategy
railway transport enterprises
key elements
signs
principles
Issue Date: 2022
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Корінь М. В. Розроблення стратегії цифрової трансформації підприємств залізничного транспорту / М.В. Корінь, О.А. Лановий, М.М. Поддубкін, Л.Д. Зайцева // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2022. – № 78-79. – С. 36-46.
Abstract: UA: В статті проаналізовано визначення поняття «цифрова трансформація» з позиції науки, бізнесу, держави та громадськості. Розкрито авторське бачення цифрової трансформації як процесу якісної зміни концепції функціонування компанії за рахунок комплексного впровадження цифрових рішень і технологій з метою формування додаткових конкурентних переваг та підвищення власної цінності для стейкхолдерів. Визначено ключові елементи забезпечення цифрової трансформації та основні ознаки її успішної реалізації. З’ясовано чинників негативного впливу, що мають місце в середовищі функціонування підприємств залізничного транспорту і уповільнюють їх цифровий розвиток, та розроблено стратегію цифрової трансформації підприємств галузі.
EN: The article analyzes the definition of the concept of "digital transformation" from the standpoint of science, business, the state, and the public, which made it possible to form one's own view on the understanding of this term. Digital transformation is proposed to be considered as a process of qualitative change in the concept of the company's functioning due to the comprehensive implementation of digital solutions and technologies with the aim of forming additional competitive advantages and increasing its own value for stakeholders. It was established that the quality of digital transformation depends on the progressiveness of the implemented technologies, the effectiveness of digital infrastructure, the level of development of digital culture and the digital vision of the future of the enterprise. Based on this, the key elements of ensuring digital transformation and the main signs of its successful implementation are defined. Elucidation of the factors of negative influence that take place in the operating environment of railway transport enterprises and slow down their digital development made it possible to justify the feasibility of developing a strategy for the digital transformation of the enterprises of the industry. The goal of the digital transformation of railway transport enterprises within the framework of the strategy is to increase the transport potential of railway transport enterprises and ensure stable competitive positions of the industry on the European market of transport and logistics services through the systematic implementation of digital solutions.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13604
ISSN: 2075 - 4892
Appears in Collections:№ 78-79

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korin.pdf6.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.