Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13657
Title: Цифровий маркетинг як інструмент забезпечення сталого розвитку підприємств туристичної індустрії
Other Titles: Digital marketing as a tool for ensuring sustainable development of tourism industry enterprises
Authors: Торопова, Дарія Дмитрівна
Toropova, D. D.
Keywords: підприємства туристичної індустрії
цифровізація
цифровий маркетинг
інструменти цифрового маркетингу
омніканальність
tourism industry enterprises
global trends
complementarity
synergy
sustainable development
approach
intersectoral cooperation
Issue Date: 2022
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Торопова Д. Д. Цифровий маркетинг як інструмент забезпечення сталого розвитку підприємств туристичної індустрії / Д.Д. Торопова // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2022. – № 78-79. – С. 105-113.
Abstract: UA: У статті досліджено особливості розвитку підприємств туристичної індустрії України і створені в країні умови для їх функціонування. Встановлено, що подолання глибокої кризи в даній сфері потребує розроблення та застосування дієвого інструментарію забезпечення сталого розвитку підприємств туристичної індустрії з урахуванням зміни ключових цінностей клієнтів і трансформації моделі їх поведінки в аспекті цифровізації. Доведено доцільність реалізації цифрових змін у туристичній галузі України, зокрема ефективність застосування цифрових маркетингових інструментів. Розкрито переваги застосування digital-маркетингу порівняно з традиційними маркетинговими інструментами. На основі дослідження існуючих наукових підходів виявлено, що цифровий маркетинг – це інтерактивний вид маркетингової діяльності, що використовує цифрові технології позиціонування товарів та послуг, залучення та утримання клієнтів і забезпечення максимізації їх споживчої задоволеності. Розкрито основні інструменти цифрового маркетингу і надано їх характеристику.
EN: The article examines the peculiarities of the development of tourism industry enterprises in Ukraine and the conditions created in the country for their functioning. It is established that overcoming the deep crisis in this area requires the development and application of effective tools for ensuring the sustainable development of tourism industry enterprises, taking into account changes in the key values of customers and the transformation of their behavior model in the aspect of digitalization. The expediency of implementing digital changes in the tourism industry of Ukraine, in particular the effectiveness of using digital marketing tools, is proved. It is revealed that digital marketing is a powerful tool in strategic enterprise management, costeffective compared to traditional marketing, allows you to get more information about customers, promotes customer involvement in the sales process, increases customer confidence in the enterprise, providing a positive image and maintaining brand reputation, provides growth in income and return on investment. It is noted that Digital marketing has a number of advantages over traditional marketing tools, which forms its special value: first, it should be noted a higher level of customer engagement, due to the ability to view tourist offers without the need for physical presence.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13657
ISSN: 2075 - 4892
Appears in Collections:№ 78-79

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Toropova.pdf5.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.