Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/136
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрашенінін, Олександр Семенович-
dc.contributor.authorПономаренко, Олена Вячеславівна-
dc.contributor.authorЯковлєв, Сергій Сергійович-
dc.contributor.authorKrasheninin, Olexander-
dc.contributor.authorPonomarenko, Olena-
dc.contributor.authorYakovlev, Sergiy-
dc.date.accessioned2018-08-14T07:59:48Z-
dc.date.available2018-08-14T07:59:48Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationКрашенінін О. С. Визначення стратегії технічного обслуговування та ремонту локомотивів у післянормативний період / Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Випуск 167. - С. 25-33.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttps://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/136-
dc.description.abstractUA: Зміна технічного стану локомотивів у період післянормативного терміну експлуатації потребує вибору оптимальної стратегії технічного обслуговування (ТО) та поточного ремонту (ПР). Вона повинна враховувати необхідність коректування часу й обсягу робіт з ТО, ПР. В основу оптимізації стратегії ТО, ПР локомотивів доцільно закласти складові зміни витрат за термін подовження експлуатації.uk_UA
dc.description.abstractEN: In connection with the physical and moral wear and tear of rolling stock in modern conditions an important direction of ensuring the efficiency of rail transport in the future is the rational use of rolling stock operated within the designated and extended service life. The extension of the lifespan of the locomotives should be carried out by maintaining the optimum ratio adjustment measures of the timing and technology of maintenance, PR and training for repair facilities. In the face of the ageing of traction rolling stock (TRS) is locomotives and non-tractive - wagons required, the forced prolongation of term of its operation. Change of technical condition of locomotives in the period planetrating lifetime requires selection of optimum maintenance strategies and current repairs (CR). It should take into account the need to adjust the time and amount of work on the CR. The basis of the optimization strategy, CR locomotives, it makes sense to incorporate components of cost changes over the period of extended operation.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectстратегія ТОuk_UA
dc.subjectПР локомотивівuk_UA
dc.subjectпіслянормативний термін експлуатаціїuk_UA
dc.subjectstrategy maintenanceuk_UA
dc.subjectСR of locomotivesuk_UA
dc.subjectafter normative lifetimeuk_UA
dc.titleВизначення стратегії технічного обслуговування та ремонту локомотивів у післянормативний періодuk_UA
dc.title.alternativeDefinition of strategy maintenance and repair of locomotives when extending service lifeuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 167

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krasheninin.pdf247.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.