Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13768
Title: Маркетингові дослідження ринку снекової продукції
Other Titles: Market research of snack products
Authors: Зоріна, Олена Іванівна
Попов, Владислав Валерійович
Морозов, Олексій Миколайович
Zorina, Оlena
Popov, Vladyslav
Morozov, Oleksii
Keywords: маркетингові дослідження
ринок
комунікації
позиціонування
етапи маркетингових досліджень
marketing research
market
communications
positioning
stages of marketing research
Issue Date: 2019
Publisher: Фінансова Рада України
Citation: Зоріна О. І. Маркетингові дослідження ринку снекової продукції / О. І. Зоріна, В. В. Попов, О. М. Морозов // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія : Економічні науки. - 2019. - № 10. - С. 67-72.
Series/Report no.: Економічні науки;
Abstract: UA: В статті розглянуто сутність та основні завдання маркетингових досліджень ринку. Розглянуто основні аспекти процесу проведення маркетингових досліджень та інструменти. Розглянуто об’єкт, предмет та роль маркетингових досліджень в сучасному ринковому середовищі. Показано необхідність маркетингових досліджень, що зумовлена потребою зниження ризику прийняття неправильного рішення за рахунок кращого знання і розуміння стану та динаміки факторів оточуючого середовища. Метою проведення маркетингових досліджень є виявлення можливості фірми посісти конкурентні позиції на ринку, знизити ризик і міру невизначеності, збільшити ймовірність успіху маркетингової діяльності.
EN: The article considers the essence and main tasks of marketing research on the market. The main aspects of the process of conducting marketing research and tools are considered. The object, subject and role of marketing research in a modern market environment are considered. The need for marketing research, which is due to the need to reduce the risk of making the wrong decision due to better knowledge and understanding of the state and dynamics of environmental factors, is shown. The purpose of conducting marketing research is to identify the ability of a company to take a competitive position in the market, reduce risk and the degree of uncertainty, increase the likelihood of success of marketing activities. It is determined that the main purpose of marketing research is to provide the marketing manager with all the information necessary for him to fulfill his functional responsibilities in the marketing management process, namely: analysis, development of marketing strategies, planning, control and regulation of marketing activities.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13768
ISSN: 2520-2294 (print)
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zorina.pdf367.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.