Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13792
Title: Обґрунтування вибору та організації роботи системи формування составів поїздів. Практичний аспект
Other Titles: Justification of the selection and organization of the trains formation system. The practical aspect
Authors: Ломотько, Денис Вікторович
Ковальов, Антон Олександрович
Ковальова, Олена Василівна
Keywords: наявність порожніх вагонів
пункт накопичення
пункт формування
матриця заявок
availability of empty wagons
storage point
formation point
matrix of demands
Issue Date: 2013
Publisher: Технологічний центр
Citation: Ломотько Д. В. Обґрунтування вибору та організації роботи системи формування составів поїздів. Практичний аспект / Д. В. Ломотько, А. О. Ковальов, О. В. Ковальова // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2013. - Т. 4, № 3(64). - С. 18-20.
Series/Report no.: Control systems;
Abstract: UA: В наведеній роботі розглянуті проблеми забезпечення пунктів навантаження порожнім рухомим складом. Запропоновано вдосконалення системи вантажних перевезень за рахунок транспортування найбільшої кількості вантажу за заявками вантажовласників з найменшими витратами основних ресурсів, тим самим отримуючи максимальний прибуток.
EN: One of the primary goals of railway transport is to meet the needs of cargo owners concerning their products on time transportation with minimum costs. The availability of empty transports in proper condition for the planned freight has a significant impact on the quality of transportation process within the railway network. This article considers the problems of providing freight stations with empty rolling stock. It proposes to improve the freight transportation system by transporting as much goods as possible at the cargo owners demands at basic resources minimal costs, thus getting maximum income by means of creation and implementation of the system of inequalities and equations that guarantee quality. The costs function is made for different types of demands to get the most efficient demand implementation. The analysis result of the optimal variant showed that the minimization of the cost function to some extent depends on the level of rolling stock wear extent which is used in the solution process.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13792
ISSN: 1729-3774 (print); 1729-4061 (online)
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ломотько.pdf155.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.