Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13837
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBuriakovskyi, Serhii-
dc.contributor.authorBabaiev, Mykhailo-
dc.contributor.authorLiubarskyi, Borys-
dc.contributor.authorMaslii, Artem-
dc.contributor.authorKarpenko, Nadezhda-
dc.contributor.authorPomazan, Danylo-
dc.contributor.authorMaslii, Andrii-
dc.contributor.authorDenys, Igor-
dc.date.accessioned2023-03-01T09:48:54Z-
dc.date.available2023-03-01T09:48:54Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationBuriakovskyi S. Quality assessment of control over the traction valve-inductor drive of a hybrid diesel locomotive / S. Buriakovskyi, M. Babaiev, B. Liubarskyi, Аr. Maslii, N. Karpenko, D. Pomazan, An. Maslii, I. Denys // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. - 2018. - Vol. 1, № 2(91). - Р. 68-75.uk_UA
dc.identifier.issn1729-3774 (print); 1729-4061 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13837-
dc.description.abstractEN: We have studied the valve-inductor drive for its application as a traction motor in a hybrid locomotive. We identifying parameters of the valve-inductor engine and built its simulation model based on a Lagrange equation. The model constructed makes it possible to take into consideration non-linearity of the engine. We have synthesized a modal speed controller and a controller based on fuzzy logic for the valve-inductor drive of a hybrid locomotive. The operation of two types of controllers was analyzed in terms of their influence on the basic quality indicators of control; it was found that the fuzzy controller was better at processing the set value of input magnitude. We have designed a simulation model of the traction valve-inductor drive of a hybrid locomotive with a fuzzy speed controller, and studied its work along a railroad section with actual profile and limitations.uk_UA
dc.description.abstractUA: Ідентифіковано параметри вентильно-індукторного двигуна та створена його імітаційна модель. Синтезовано модальний регулятор швидкості та регулятор на базі нечіткої логіки. Проаналізовано роботу двох типів регуляторів на основні показники якості регулювання. За результатами аналізу встановлено, що нечіткий регулятор більш точно відпрацьовує регульовану величину.-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherТехнологічний центрuk_UA
dc.relation.ispartofseriesInformation technology. Industry control system;-
dc.subjecttraction valve-inductor engineuk_UA
dc.subjectmodal controlleruk_UA
dc.subjectfuzzy controlleruk_UA
dc.subjecthybrid shunting locomotiveuk_UA
dc.subjectтяговий вентильно-індукторний двигун-
dc.subjectмодальний регулятор-
dc.subjectнечіткий регулятор-
dc.subjectгібридний маневровий тепловоз-
dc.titleQuality assessment of control over the traction valve-inductor drive of a hybrid diesel locomotiveuk_UA
dc.title.alternativeОцінка якості систем керування тяговим вентильно-індукторним приводом гібридного тепловозу-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Buriakovskyi.pdf666.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.