Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14193
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛаврухін, Олександр Валерійович-
dc.contributor.authorДолгополов, Петро Віталійович-
dc.contributor.authorДоценко, Юрій Валерійович-
dc.date.accessioned2023-03-23T12:39:17Z-
dc.date.available2023-03-23T12:39:17Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationЛаврухін, О. В. Побудова моделі оптимізації пропуску поїздів на підходах до сортувальної станції / О. В. Лаврухін, П. В. Долгополов, Ю. В. Доценко // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. - 2013. - Vol. 4, № 3 (64). - С. 15-17.uk_UA
dc.identifier.issn1729-3774 (print); 1729-4061 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14193-
dc.description.abstractUA: Сформовано математичну модель оптимізації пропуску поїздів на підходах до сортувальної станції на основі математичного апарату теорії розкладів в умовах паралельно-послідовного з′єднання пристроїв обслуговування. Реалізація даної моделі дозволяє визначити оптимальний розклад слідування поїздів з мінімальними затримками при кожному їх неузгодженому підведенні до залізничного вузла.uk_UA
dc.description.abstractEN: The mathematical model of the optimization of trains passing sidings to marshalling stations was formed on the basis of the scheduling theory. As the work service devices, the elements of a railway hub are accepted, such as railway ferrying and block stations, stations and station yards. As works, freight, passenger and repair trains are accepted, as well as light-running locomotives, going by the rail access to the marshalling station. The peculiarities of the technology of trains passing on the railway hub elements require parallel-consecutive connection of the service devices. The model allows to determine the optimal schedule of trains with minimum delays at each of their uncoordinated arrival to the railway hub. It considerably reduces unproductive trains downtime - and especially during the condensation of train flows, delay of trains, and railway ferrying stations closing for repair works.-
dc.publisherТехнологічний центрuk_UA
dc.relation.ispartofseriesControl systems;-
dc.subjectзалізничний вузолuk_UA
dc.subjectсортувальна станціяuk_UA
dc.subjectпідведення поїздівuk_UA
dc.subjectтеорія розкладівuk_UA
dc.subjectскорочення простоївuk_UA
dc.subjectrailway hub-
dc.subjectmarshalling station-
dc.subjectsiding-
dc.subjectscheduling theory-
dc.subjectdowntime reduction-
dc.titleПобудова моделі оптимізації пропуску поїздів на підходах до сортувальної станціїuk_UA
dc.title.alternativeThe model formation of the optimization of trains passing on the sidings to marshalling station-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lavrukhin.pdf228.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.