Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14262
Title: Роль інноваційних процесів у забезпеченні конкурентоспроможності промислових підприємств в умовах ринкової економіки
Other Titles: The role of innovation processes in providing competitiveness of industrial enterprises in the conditions of market economy
Authors: Каличева, Наталія Євгеніївна
Алєксєєнко, Вячеслав Ігорович
Kalicheva, Natalia
Alyeksyeyenko, Vyacheslav
Keywords: інноваційна діяльність
конкурентоспроможність
ефективність
новації
оновлення
маркетинг
ринок
промислові підприємства
innovation
competitiveness
efficiency
innovations
renewal
marketing
market
industrial enterprises
Issue Date: 2019
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Citation: Каличева Н. Є. Роль інноваційних процесів у забезпеченні конкурентоспроможності промислових підприємств в умовах ринкової економіки / Н. Є. Каличева, В. І. Алєксєєнко // Причорноморські економічні студії. - 2019. - Вип. 41. - С. 49-52.
Abstract: UA: Стаття присвячена проблемам вирішення питань сталого розвитку національної економіки за рахунок забезпечення інноваційного розвитку підприємств у сучасних умовах господарювання. Розкрито підходи до забезпечення конкурентних позицій промислових підприємств за рахунок інноваційного розвитку. Розглянуто основні етапи формування інноваційного процесу на вітчизняних підприємствах. Обґрунтовано характер реалізації інновацій на підприємстві, взаємозв’язок між інноваційним розвитком та конкурентоспроможністю вітчизняних підприємств на внутрішньому та зовнішньому ринках.
EN: The article is devoted to the problems of solving problems of sustainable development of the national economy by providing innovative development of enterprises in modern economic conditions. The questions on ensuring the competitive positions of industrial enterprises are discussed. The main stages of formation of innovation process at domestic enterprises are considered. The nature of the implementation of innovations in the enterprise and the relationship between innovation development and competitiveness of domestic enterprises in the domestic and foreign markets are substantiated. It has been determined that a special place in solving the problems of formation and implementation of the innovation process is given to marketing activity as one of the necessary factors for ensuring the competitive development of the enterprise. Changing the approaches of industrial enterprises to innovation with the use of marketing will help to improve their activities, which will ensure their level of competitiveness on the domestic and world markets. Innovation is the foundation of modernization processes in the enterprise, because successful development of the enterprise in modern conditions becomes possible only with application of achievements of scientific and technological progress.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14262
ISSN: 2524-0897 (print); 2524-0900 (online)
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalicheva.pdf275.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.