Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1429
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНовіков, Вадим Володимирович-
dc.contributor.authorСкорик, Олексій Олексійович-
dc.contributor.authorNovikov, Vadim Volodimirovich-
dc.contributor.authorSkorik, Olexiy Olexiyovich-
dc.date.accessioned2019-10-03T08:42:12Z-
dc.date.available2019-10-03T08:42:12Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationНовіков В. В. Результати експериментальних вимірювань бічних пружних відтискань головки рейкової нитки при її одночасному вертикальному і горизонтальному навантаженні / В. В. Новіков, О. О. Скорик // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 157. - С. 35-39.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1429-
dc.description.abstractUA: У статті наведено результати експериментальних вимірювань пружних бічних відтискань головки рейкової нитки при одночасному впливі на неї вертикальними і горизонтальними силами для різних діапазонів вантажонапруженості. Ці результати будуть використані в загальному алгоритмі визначення небезпечної ширини рейкової колії з підрейковою основою на залізобетонних шпалах і проміжними рейковими скріпленнями типу КБ-65.uk_UA
dc.description.abstractEN: Experimental data concerning the value of lateral displacement of a rail line head under the influence of the loading from rolling stock wheels differ due to the various conditions of interactions of rolling stock and railroad track (speed, track plan, gradient, traction mode, the type of rolling stock and the variety of railway track constructions). There is no sense to generalize these results to investigate the size of a dangerous railroad track gauge because they do not take into account functional dependencies of the value of lateral displacement of a rail line head under the synchronous influence of horizontal and vertical forces. One should also take into account the worst operating conditions of intermediate rail fastenings in different ranges of traffic concentration. The results of experimental changes of resilient lateral displacements of a rail line head under the synchronous influence of vertical and horizontal forces for the following ranges of traffic concentration(МТ) : up to 40МТ and from 41МТ to 80МТ. These results can be used in a general algorithm of the determination of dangerous railroad track gauge based on reinforced concrete sleepers and the most widespread (95% of total volume) intermediate rail fastenings of КБ-65 type.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectпружні бічні відтисканняuk_UA
dc.subjectрухомий складuk_UA
dc.subjectнебезпечна ширина рейкової коліїuk_UA
dc.subjectвертикальні та горизонтальні силиuk_UA
dc.subjectresilient lateral displacementsuk_UA
dc.subjectrolling stockuk_UA
dc.subjectdangerous railroad track gaugeuk_UA
dc.subjectvertical and horizontal forcesuk_UA
dc.titleРезультати експериментальних вимірювань бічних пружних відтискань головки рейкової нитки при її одночасному вертикальному і горизонтальному навантаженніuk_UA
dc.title.alternativeThe results of experimental measurements of leteral resilient displacement of a rail line head under the simultaneous horizontal anf vertical loadinguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 157

Files in This Item:
File SizeFormat 
Novikov.pdf304.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.